راه‌های خوزستان مه‌آلود است / رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند
راه‌های خوزستان مه‌آلود است / رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند
رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند که مهمترین موارد احتیاطی دوری از شتاب زدگی ، سبقت نگرفتن ، توجه به جلو ، سرعت مطمئنه و عدم خواب آلودگی است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: اغلب راه‌های اصلی و فرعی خوزستان به خصوص مناطق کوهستانی شمال شرق خوزستان مه‌آلود هستند از این رو با سرعت مطمئنه حرکت کردن یک ضرورت قطعی برای پیشگیری از بروز ناگوار رانندگی است.

به گزارش کاوش اخبار سرهنگ رضا دولتشاهی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه روز اخیر که اغلب جاده‌های استان مه‌آلود و لغزنده بود شاهد بروز موارد متعددی از تصادفات رانندگی در راه‌های استان بودیم که اغلب به علت بی احتیاطی و توجه نکردن به جلو ناشی از کاهش دید افقی و مه آلودگی بود.

وی گفت: شرایط مه آلودگی ، دشواری‌هایی به همراه دارد از این رو لازم است رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند که مهمترین موارد احتیاطی دوری از شتاب زدگی ، سبقت نگرفتن ، توجه به جلو ، سرعت مطمئنه و عدم خواب آلودگی است.

رییس پلیس راه خوزستان از عموم رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگی خواست با توجه به مه آلودگی و در پیش بودن بارندگی ها ، قوانین رانندگی در شرایط خاص آب وهوایی را رعایت کنند تا سبب آسیب رسیدن به خود و دیگران نشوند.

سرهنگ دولتشاهی افزود: با توجه به پیش بینی موج جدید بارندگی ها در خوزستان از اواخر وقت امروز(سه‌شنبه) و لغزندگی سطح جاده‌ها و بارش برف در مناطق خوزستانی ، از رانندگان درخواست می شود احتیاط کامل ، تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گفته وی هم اکنون همه راههای اصلی و فرعی استان باز هستند و ترافیک روان در جاده‌های استان حاکم است.

در روزهای اخیر دید افقی ناشی از مه غلیظ برخی مناطق جنوبی خوزستان همچون ماهشهر و آبادان به کمتر از ۳۰ متر و در دوشنبه شب در کلانشهر اهواز به کمتر از ۲۰ متر رسید.

آذر ماه سال گذشته وقوع مه غلیظ در جاده بهبهان – اهواز سبب برخوردزنجیره‌ای ۴۹ دستگاه خودرو شد که بر اثر دست کم پنج تن از هموطنان کشته و ۱۵نفر مصدوم شدند.

خوشبختانه در روزهای اخیر گزارشی از برخورد زنجیره‌ای خودروها ناشی از مه آلودگی و عدم دید کافی در راه‌های خوزستان دریافت نشده است.