جزئیات دستگیری عوامل حمله تروریستی ایذه/ سخنگوی قوه قضاییه: تاکنون ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند
جزئیات دستگیری عوامل حمله تروریستی ایذه/ سخنگوی قوه قضاییه: تاکنون ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند
وظیفه ما در قوه قضائیه این است که با تروریست های مسلح، ناامن کننده و مخل امنیت عمومی مردم برخورد قاطع داشته باشیم.

با همکاری ضابطین و شورای تامین و دادستان شهرستان و دادگستری و دادستان مرکز استان ۱۳ نفر دستگیر شدند که ۱۲ نفر در بازداشت هستند و یک نفر با قرار تامین آزاد شده است.

خبرگزاری میزان نوشت: مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه، ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، حجت الاسلام عبدالنبی موسوی امام جمعه ایذه، حجت الله درویش پور نماینده سابق ایذه در مجلس شورای اسلامی و عبدالله ایزد پناه نماینده فعلی ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی ابعاد مختلف حادثه تروریستی شهرستان ایذه( خوزستان) پرداختند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه نیز در ارتباط تلفنی که با این برنامه داشت، در خصوص این حادثه گفت: اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ قوه قضائیه جنایت تروریستی به رگبار بستن مردم و حافظان امنیت را در استان های شهید پرور خوزستان و اصفهان که منجر به شهادت جمعی از مردم بی دفاع و مدافعان امنیت خصوصا چند کودک بیگناه شد و بار دیگر کل ملت ایران را داغدار کرد تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که فرزندان و خادمان ملت ایران در قوه قضائیه تا هنگام التیام یافتن این دادخواه، گریبان مسببان و عاملان این جنایات را رها نخواهد کرد و در مسیر تکمیل تلاش های مدافعان امنیت ایران اسلامی، تمام جنایتکاران تروریست را مطابق موازین قانونی مربوطه به سزای عمل ننگینشان خواهیم رساند.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: حادثه تروریستی ایذه در ساعت ۶ عصر روز ۲۵ آبان ماه سال‌جاری صورت گرفته است؛ بر اساس گزارش های واصله عده ای اغتشاشگر در موقعیت مورد بحث استقرار داشتند، ضمن آنکه مدافعان امنیت و عده ای از مردم هم در این محل حضور داشتند و پس از فراهم شدن شرایط اغتشاشگری دو موتور سوار که هر کدام دو راکب داشتند با سلاح مبادرت به تیراندازی به مردم و مدافعان امنیت می کنند که منجر به شهادت ۷ نفر و مصدومیت ۱۰ نفر می شود.

ستایشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و برخورد با مجرمین، اظهار داشت: با همکاری ضابطین محترم؛ شورای تامین استان و شهرستان، دادستان شهرستان و با همکاری و نظارت ویژه ریاست کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و معاونین رئیس کل دادگستری استان و اقدامات مجدانه ای که در این زمینه در راستای شناسایی و برخورد با مجرمین صورت گرفته است، بر اساس آخرین آمار ۱۳ نفر دستگیر شده اند که از این تعداد تا این لحظه ۱۲ نفر در بازداشت هستند و یک نفر هم با قرار تامین آزاد شده است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم و بی وقفه با استقرار در محیط و سایر مبادی که موثر در شناسایی است برای شناسایی و دستگیری اغتشاشگران و خصوصا عاملین ادامه دارد که به محض حصول نتیجه به سمع و نظر ملت عزیز ایران خواهد رسید.

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مطمئن باشید اقدامات در راستای شناسایی و دستگیری عاملین جنایت صادر شده است و مطمئن باشید در صورت دستگیری، با آن ها برخورد قاطع و عبرت آموزی طبق موازین قانونی صورت می گیرد.

ستایشی بیان کرد: وظیفه ما در قوه قضائیه این است که با تروریست های مسلح، ناامن کننده و مخل امنیت عمومی مردم برخورد قاطع داشته باشیم و آن ها را به اشد مجازات برسانیم.

وی افزود: طی هفته های اخیر، محاکم صالح در رسیدگی به پرونده های مطروحه ۵ نفر را محکوم به مجازات اعدام کردند که این احکام بدوی است و امکان اعتراض دارد و پس از طی تشریفات در صورت قطعی شدت به مرحله اجرا خواهد رسید.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: افرادی که مبادرت به اغتشاش و ایجاد نا امنی کنند و مخل امنیت و روان مردم باشند و موجب خسارت مادی و معنوی مردم شوند بدانند که دستگاه قضایی با احدی تعارف ندارد و بدون مماشات و بدون کوچکترین ارفاقی نسبت به عاملان، مسببان و مباشرین با قاطعیت تمام برخوردهای عبرت آمیز خواهد داشت.

ستایشی با اشاره به دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی ایذه نیز بیان داشت: با خانواده شهدا و مجروحین این حادثه ملاقات شده و این اطمینان به آن ها داده شده است که موضوع با قاطعیت پیگیری شود و با مسببان برخورد شود. نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با همه افراد ذی مدخل من جمله دادستان محترم مرکز استان و معاونین محترم دادگستری استان در ایذه حضور دارند و با خانواده شهدای این حادثه دیدار داشتند. اکنون قسمت عمده ای از کار جنگ ترکیبی و رسانه ای است که باید بتوانیم مسائل را تبیین و شفاف کنیم و ما هم همین مطلب را با مذاکراتی که صورت گرفته با عزیزان در میان گذاشتیم و خواهش ما این بود که به گونه ای توجه و دقت داشته باشند و هوشیار باشند که رسانه های بیگانه نتوانند از شرایط موجود سو استفاده کنند.