صنایع آب‌بر خوزستان مکلفند آب مصرفی خود را تأمین کنند
صنایع آب‌بر خوزستان مکلفند آب مصرفی خود را تأمین کنند
برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تأسیسات تسویه فاضلاب ارائه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست، گفت: در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند؛ همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

به گزارش کاوش اخبار، صادق خلیلیان در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی استان (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) بیان کرد: برنامه کشت پائیزه را می‌تواند با توجه به محورهای اشاره شده سند سازگاری با کم‌آبی در حوزه‌ رودخانه‌های استان متناسب با ابلاغ وزارت جهاد کشارزی به استان انجام شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی پیرامون وضعیت بارندگی‌های پیش رو ابراز داشت: امیدواریم که بتوانیم برنامه کشت امسال را نیز مانند سال‌های گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم و کشاورزان عزیز استان نیز درآمد خوبی داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنایع عمده آب‌بر استان مکلفند آب مصرفی خود را تأمین کنند، گفت: قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست؛ در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

خلیلیان تصریح کرد: برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تأسیسات تسویه فاضلاب ارائه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

  • نویسنده : مرتضی آژند