هشدار پالایشگاه آبادان نسبت به آلودگی هوا ناشی از انتشار کاتالیست
هشدار پالایشگاه آبادان نسبت به آلودگی هوا ناشی از انتشار کاتالیست
با توجه به راه اندازی مجدد مجتمع بنزین سازی این پالایشگاه احتمال افزایش مقطعی و محدود آلایندگی به شکل شعله مشعل ها و انتشار کاتالیست در فضای منطقه در ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

 روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به راه اندازی مجدد مجتمع بنزین سازی این پالایشگاه احتمال افزایش مقطعی و محدود آلایندگی به شکل شعله مشعل ها و انتشار کاتالیست در فضای منطقه در ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

به گزارش کاوش اخبار در اطلاعیه روز یکشنبه روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان آمده است:کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان با توجه به نیاز مبرم کشور به تامین سوخت در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی تعمیرات اضطراری واحد کت کراکر فاز ۳ و رفع چالش های پیش آمده این واحد را با موفقیت انجام دادند.

در ادامه این اطلاعیه به شهروندان آبادانی اطمینان داده شده متخصصان پالایشگاه آبادان به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها به کار خواهند بست و تمامی دستورالعمل های لازم را در جهت راه اندازی ایمن و متعارف این واحد اجرا خواهند نمود.

تیرماه سالجاری نقص فنی در یکی از واحدهای فاز۳ پالایشگاه آبادان باعث انتشار گرد سفید رنگ در سطح شهر شد.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.