یک چهارم ازدواج ها در خوزستان سال گذشته به طلاق ختم شد
یک چهارم ازدواج ها در خوزستان سال گذشته به طلاق ختم شد
بر اساس آمار، در سال گذشته یک چهارم ازدواج های صورت گرفته در استان خوزستان به طلاق ختم شد که این موضوع نگران کننده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بر اساس آمار، در سال گذشته یک چهارم ازدواج های صورت گرفته در استان خوزستان به طلاق ختم شد که این موضوع نگران کننده است.

پرویز امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سال قبل ۴۰ هزار و ۳۹۲ ازدواج در استان خوزستان ثبت شد که ۳۷ هزار و ۲۹۶ مورد آن شهری و سه هزار و ۹۶ مورد روستایی بود.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۱۰ هزار و ۲۴۸ مورد طلاق صورت گرفت که ۹ هزار و ۶۹۳ مورد شهری و ۵۵۵ مورد در مناطق روستایی این استان بود.

ثبت ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج در اهواز

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شهرستان اهواز با ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج و سه هزار و ۷۱۹ مورد طلاق بیشترین آمار را در بین شهرهای استان در سال گذشته داشت.

وی افزود: عمده مشکل جوانان در مسیر ازدواج، بحث اشتغال و مسکن است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد همچنین میزان تسهیلات ازدواج باید افزایش یابد و به آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

امیری گفت: متاسفانه خیلی از زوج های جوان آگاهی کاملی نسبت به زندگی زناشویی نداشته و از مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج کمتر بهره می گیرند به همین دلیل هر اختلافی که بین طرفین ایجاد شود سریعا به درگیری و تنش کشیده می شود.

استفاده از ظرفیت سمن ها برای پیشگیری از بیماری های واگیر

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه به فعالیت سمن های استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد به صورت ویژه در جهت پیشگیری از بیماری های واگیردار و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

وی عنوان کرد: بنا داریم از ظرفیت خانه های جوان جهت استقرار کادر بهداشت و خدمات رسانی به مردم استان استفاده کنیم.

مهمترین مشکل و دغدغه جوانان مسئله اشتغال است

میری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل و دغدغه جوانان مسئله اشتغال است که باید برای آن فکر اساسی کرد گفت: مهمترین گلایه به‌ حق جوانان از مسئولان مبحث اشتغال است زیرا حجم بزرگی از جامعه را جوانان تشکیل می دهند و باید فضای لازم برای فعالیت آنها فراهم شود.

وزارت ورزش و جوانان به تنهایی مسئول حل مشکلات جوانان نیست

وی افزود: حل مشکلات جوانان تنها مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست زیرا بسیاری از نهادهای دولتی، عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و آنها نیز سهم بسیاری برای حل مشکلات جوانان دارند.

امیری گفت: در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه، تا زمانی که بحث اشتغال جوانان حل نشود، نمی‌توان به فکر امور دیگر آنها بود. موضوع جوانان صرفا مقوله ورزش نیست و گستره آن شامل تمام اقشار جامعه است که در صورت عدم توجه به این امر، مشکلات گریبانگیر تمام خانواده‌ها خواهد شد.