رونمایی از پوستر فراخوان آثار دومین کنگره ملی شهدای خوزستان
رونمایی از پوستر فراخوان آثار دومین کنگره ملی شهدای خوزستان
 پوستر فراخوان آثار دومین کنگره ملی ۲۴ هزارشهید استان خوزستان روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

 پوستر فراخوان آثار دومین کنگره ملی ۲۴ هزارشهید استان خوزستان روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از این پوستر با اشاره به برگزاری این کنگره در ابتدای سال ۱۴۰۲ بیان کرد: کمیته تالیف و تدوین و نشر این کنگره به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و افتخاری برای این مجموعه است که به نام و یاد شهدا متبرک شود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج افزود: خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است و هیچ استانی این ظرفیت را در دل خود ندارد؛ بسیاری از این یادواره ها و جشنواره ها برگزار می شود و تنها چیزی که باقی می ماند و در تاریخ ثبت می شود و آیندگان به آن استناد می کنند مکتوباتی است که از شهدا باقی خواهد ماند.

ادامه داد: این کنگره با موضوع دفاع مقدس،جهاد و شهادت و با محور شهدا، ایثارگران ،آزادگان ،جانبازان، خانواده شهدا و شهدای امنیت، مرزبانی ،مبارزه با مواد مخدر، جهادگر، سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای محور مقاومت و سایر آثار مرتبط برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره در حوزه های مورد حمایت در قالب های شعر و ترانه و سرود(متن سرود)، خاطره و داستان ، کودک و نوجوان ،طرح‌حای علمی و پژوهشی ،فیلم نامه ،نمایشنامه ،خاطرات خود نوشت، زندگی نامه ، آثار ترجمه شده، تاریخ شفاهی رزمندگان اشخاص و فرماندهان برگزار می شود و کمیته این کنگره این آمادگی را دارد که آن را به مرحله چاپ برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اتفاق های خوبی که در سال ۱۴۰۲ به برکت نام و یاد شهدا در خوزستان خواهد افتاد گفت: هر مدیر که در هر جایگاهی قرار دارد دین خود را به شهدا ادا کند و بسیار دیده شده که سردار بزرگ دل ها حاج قاسم سلیمانی خانواده معظم شهدا را تکریم می کرد و در هر سفری که دیدار داشت یادگاری از خود برای آنها به جا می گذاشت.

حجت الاسلام کلاه کج افزود: ما نیز به برکت خون حاج قاسم سلیمانی در خطه دروازه ورود به تشیع، نقش آفرینی های سردار بزرگ آسمانی را در بحران های خوزستان را به رشته تحریر در می‌آوریم.

وی گفت: امید است هر نوشته و نشر تصویر در حوزه شهدا، به عنوان برکت زندگی همه و اجر اخروی ما قرار گیرد. امروز اگر کشور در برابر آسیب ها مصون مانده است مرهون خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه همه مسوولان استان در تلاش هستند تا یک کنگره ملی در تراز خوزستان برای بزرگداشت شهدای والامقام استان برگزار شود افزود: آثار ارسالی توسط کمیته تالیف، تدوین و نشر ارزیابی و پس از آن چاپ می‌شوند.

  • منبع خبر : ایرنا