استقرار توده هوای داغ و مرطوب تا آخر هفته در خوزستان
استقرار توده هوای داغ و مرطوب تا آخر هفته در خوزستان
بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد تا اواخر هفته جاری استقرار توده هوای داغ و مرطوب بر روی استان مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد تا اواخر هفته جاری استقرار توده هوای داغ و مرطوب بر روی استان مورد انتظار است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: تا روز سه شنبه وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط خوزستان پیش بینی می شود و به تناوب شاهد افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهیم بود.

وی افزود: از بعد از ظهر روز سه شنبه تا پایان هفته با تشدید جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و شرجی (در سواحل و مناطق ساحلی رخداد مه یا مه رقیق) در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است؛ در این مدت وزش باد در برخی از مناطق متوسط خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۵۰.۲ و ایذه با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۹ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری در مناطق جنوبی ،غربی،مرکزی و شمالی استان همچنین افزایش رطوبت از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا روز جمعه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر این اساس ادارات و بانک های سراسر استان خوزستان روز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.