منابع لازم برای توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در اختیار استان قرار می‌گیرد
منابع لازم برای توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در اختیار استان قرار می‌گیرد
طرح توسعه آبادان ‌و خرمشهر» طی هفته‌های آینده تصویب می‌شود و امسال منابع لازم برای اجرای آن در اختیار استان قرار خواهد گرفت

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طرح توسعه آبادان ‌و خرمشهر» طی هفته‌های آینده تصویب می‌شود و امسال منابع لازم برای اجرای آن در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم برکات این مصوبات را ببینند.
به گزارش کاوش اخبار سید صولت مرتضوی امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه پیرامون تصمیمات کارگروه طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهور پس از بازدید نوروزی از مناطق شلمچه و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، تدوین طرح توسعه این دو شهرستان به حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری تفویض و جلسات کارشناسی آن در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: ‌امروز برای بررسی فرایندها و نهایی کردن طرح‌ها در آبادان حضور یافتم تا با بررسی طرح‌های توسعه‌ای با حضور استاندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی منطقه به ویرایش نهایی برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در چند بخش دسته‌بندی شده‌اند که نخست، طرح‌هایی هستند که نیاز به منابع عمرانی دارند و اعتبارات لازم برای آنها از محل منابع عمومی و دیگر منابع دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های منطقه آزاد اروند و استانی تأمین می‌شوند تا طرح‌ها در یک بازه زمانی پنج ساله تکمیل شوند.

مرتضوی گفت: در حوزه اشتغال و مسکن نیز برای تأمین زمین و تسهیلات پیش‌بینی خواهد شد و برای اشتغال‌زایی که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده نسبت به سرمایه‌گذاری صنعت در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مساعدت کنند و تسهیلات لازم هم برای اشتغال خُرد و کلان در جلسه عصر امروز بررسی خواهد شد تا با کمک بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز پپیش‌بینی و پرداخت شود. در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اتخاذ می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم خرمشهر و آبادان چه زمانی می‌توانند شاهد نتایج مثبت تصمیمات این کارگروه شوند، گفت: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهرستان را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم و از همین امسال ان‌شاءلله منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.