مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی در استان نداریم
مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی در استان نداریم
مهمترین عاملی که می تواند در موفقیت این طرح‌ها اثرگذاری داشته باشد، مشارکت همگانی مردم است؛ ضمن اینکه همه مردم باید این اعتقاد را داشته باشند که دولت به نفع رفاه و آسایش مردم کار می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلی از بابت تامین مرغ، تخم مرغ و روغن در استان نداریم، گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به سود عامه مردم است و تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان در اجرای این طرح به نحو احسن، به دولت کمک کنند.

به گزارش کاوش اخبار، آقارضا فتوحی ۲۲ اردیبهشت‌ماه، در استودیو خبر مرکز صدا و سیمای خوزستان در پاسخ به سوال مجری خبر در خصوص تمهیدات اندیشیده شده به منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که توسط مجموعه عوامل بخش‌های اقتصادی خوزستان در خصوص کالاهایی مانند مرغ، تخم مرغ و روغن که مشمول تغییر قیمت شده‌ و از قبل پیشگیری و پیگیری لازم انجام شده، این است که بیشترین جوجه ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته و هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین مرغ نداریم.
وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های فعال در خوزستان مانند کارخانجات شهرستان‌های بهبهان و دزفول به صورت تمام وقت به منظور تأمین روغن مشغول فعالیت هستند، گفت: از سایر کارخانه‌های سطح کشور نیز از محل سهمیه‌ای که ستاد تنظیم بازار کشور به خوزستان اختصاص داده در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، افق کوروش، اتکا، رفاه و نظایر آن توزیع می‌شود و مشکلی از لحاظ تامین این مایحتاج عمومی نداریم.
فتوحی با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورها در تحقق طرح‌ ملی هدفمندی یارانه‌ها، این است که بدانیم این طرح به سود عامه مردم است، عنوان کرد: مهمترین عاملی که می تواند در موفقیت این طرح‌ها اثرگذاری داشته باشد، مشارکت همگانی مردم است؛ ضمن اینکه همه مردم باید این اعتقاد را داشته باشند که دولت به نفع رفاه و آسایش مردم کار می‌کند.
وی افزود: در این راستا از تولید کنندگان، فروشندگان، مصرف کنندگان و آحاد مردم توقع داریم دست به دست هم داده تا این طرح به نحو احسن اجرا شود.
معاون استاندار گفت: مطمئناً اثرگذاری مثبت این طرح در سطح جامعه بزودی مشاهده خواهد شد.
وی ضمن ابراز امیدواری از همکاری و همراهی مردم گفت: تخلفات احتمالی مربوطه را می توان از طریق سامانه‌ی ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش داده و اطمینان داشته باشند که دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش‌های دیگر مانند سیستم‌های امنیتی و نظارتی به بهترین نحو رصد و کنترل را انجام می دهند.

فتوحی در خصوص نحوه‌ی اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و نحوه پرداخت یارانه به اقشار مختلف مردم گفت: برای تحقق عدالت در سطح جامعه لازم است یارانه‌ها به صورت عادلانه بین مردم تقسیم شود و دولتمردان این طرح را به منظور تحقق این امر برنامه ریزی کرده‌اند. یکی از موضوعات اساسی نیز این خواهد بود که یارانه‌ها بتوانند اثر گذاری مثبتی را در همه ی سطوح زندگی مردم داشته باشند نه اینکه تنها شامل یک عده افراد خاص شود.
وی افزود: در صورت عدم اجرای این طرح، روز به روز شاهد افزایش اختلاف طبقاتی بین بخش‌های مختلف جامعه خواهیم بود.
فتوحی در ادامه گفت: در تمام دنیا هم بدین گونه است که در اجرای هر طرحی که به نفع مردم باشد، مردم به بهترین نحو به دولت‌ها کمک می‌کنند، تا شاهد رونق اقتصادی کشور باشند.

فتوحی در خصوص نقش مردم در اجرای این طرح گفت: بدون مشارکت مردم هیچ طرحی انجام نمی‌شود، مردم باید به حکومت کمک کنند تا این طرح به نحو مطلوبی صورت پذیرد، زیرا علاوه بر تحریم‌های ظالمانه دشمن در خارج از کشور، در داخل نیز نیازمند ساماندهی مسائل در بخش‌های مختلف هستیم، در غیر این صورت مشکلات زیادی را شاهد خواهیم بود و در این مسئله راهی بجز ساماندهی و هدفمند کردن یارانه‌ها نداریم.
معاون استاندار خوزستان افزود: باید بتوانیم از ثروت خدادادی به نحو احسن در جهت آسایش و رفاه مردم بهره بگیریم.

وی در پایان گفت: من از همه مردم استان پهناور و زرخیز خوزستان توقع دارم که همگی از تولید کننده، مصرف کننده و بخش خدماتی، تمام تلاش خود را در اجرای مطلوب این طرح به کار گرفته و کمک کنند خوزستان به عنوان یک استان الگو و نمونه در سطح کشور مطرح شود و بتوانیم منابعی که در آینده از محل این طرح بدست خواهد آمد را در اجرای طرح‌های ملی، استانی و عملیاتی کردن آن‌ها به کار گرفته و باعث رونق و توسعه کشور و علی الخصوص خوزستان باشیم.