نیشکر در رفع چالش‌های اهواز همواره در کنار مردم و مدیریت شهری است
نیشکر در رفع چالش‌های اهواز همواره در کنار مردم و مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، صنعت نیشکر را کمک حال مدیریت شهری اهواز دانست و تاکید کرد کرد که این صنعت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در این کلانشهر گام برمی دارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، صنعت نیشکر را کمک حال مدیریت شهری اهواز دانست و تاکید کرد کرد که این صنعت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در این کلانشهر گام برمی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، محمد مهدی مطیعی این سخن را در حاشیه نمایشگاه دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی در اهواز گفت و بیان داشت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره با شهرداری و مدیریت شهری تعاملی مثبت دارد و هر زمان که لازم بوده در رفع مشکلات، در کنار مردم و شهرداری قرار گرفته است.

وی از سگ‌های بلاصاحب به عنوان چالشی برای کلانشهر اهواز یاد کرد که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همراه سایر سازمان‌ها در رفع این معضل اقداماتی متعددی انجام داده‌اند.

به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، صنعت توسعه نیشکر به منظور محصور کردن نقاهتگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب اهواز ۱۵۰۰ متر دیوار بتنی ساخته است.

این دیوار‌های پیش‌ساخته‌ به منظور محصور کردن زمینی به مساحت پنج هکتار در پارک جنگلی اهواز برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، از سوی شرکت آبان بسپار توسعه از شرکت‌های زیرمجموعه نیشکر آماده شده است.

در عین حال این شرکت با تامین لوله ها و سازه های مورد نیاز، گام‌های مهمی را در رفع مسائل و مشکلات اهواز از جمله آب‌های سطحی برداشته است.

ضرورت تجهیز صنعت نیشکر به ادوات و تجهیزات روزآمد

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مکانیزاسیون نقش بی‌بدیلی در بهره‌وری کشاورزی دارد و در پایداری و بهره‌وری نهاده‌ها کمک حال کشاورزان و اقتصاد کشور می‌تواند باشد.

مطیعی بر ضرورت تجهیز صنعت نیشکر به ادوات و تجهیزات روزآمد در مدیریت «کاشت، داشت و برداشت»، تاکید کرد و اظهار داشت که صنعت نیشکر باید به سمت برداشت بیشتر سبز حرکت کند.

صنعت نیشکر بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست، هر ساله بخشی از محصول خود را به صورت سبز برداشت می‌کند و با ساخت و بومی‌سازی دستگاه‌های هاروستر (دروگر) تلاش‌های مستمری برای افزایش برداست سطح سبز برداشته است.

وی به مشکلات ناشی از برداشت سوخته نیز اشاره کرد و افزود: همواره باید در اظهارنظرهای خود هم وضعیت موجود و هم جوانب علمی را در نظر بگیرم و به راهکارهای بینابینی برسیم.

یکی از مشکلات شرکت توسعه نیشکر برداشت سبز با ماشین آلات فعلی است که به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، با وجود تحریم‌ها نمی‌توان اقدامات لازم را برای تامین تجهیزات انجام داد و بر همین اساس با تکیه بر توان داخلی در راستای ارتقا آن‌ها اقدامات لازم در حال انجام است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را فردی متخصص و دانشگاهی در حوزه کشاورزی دانست و درخواست نمود که این شرکت در زمینه کمربند سبز اهواز ورود نماید و شهرداری را یاری دهد.

مزارع نیشکر با ایجاد 500 هزار هکتار سطح سبز، سطح سبزی معادل ۲۵ برابر اهواز ایجاد کرده و هر هکتارش سالانه ۴۰ تن اکسیژن به طبیعت پمپاژ می‌کند. در عین حال مزارع نیشکر همچون مانعی در برابر ریزگردها محسوب می‌شوند.