۱۰ درصد بار راه آهن در راه آهن جنوب حمل می شود 
۱۰ درصد بار راه آهن در راه آهن جنوب حمل می شود 

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: امسال بیش از سه میلیون تن بار ازطریق خطوط ریلی راه آهن جنوب بارگیری شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد داشتیم که ۱۰ درصد بار حمل شده در راه آهن را شامل می شود. به گزارش کاوش اخبار عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار […]

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: امسال بیش از سه میلیون تن بار ازطریق خطوط ریلی راه آهن جنوب بارگیری شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد داشتیم که ۱۰ درصد بار حمل شده در راه آهن را شامل می شود.

به گزارش کاوش اخبار عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال شاهد رشد ۱۲ درصدی بار به لحاظ تن کیلومتر حمل شده در راه آهن جنوب بودیم و در تناژ تخلیه نسبت به سال گذشته ۴ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۱۴ تن داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد ۱۸ درصد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: امسال بیش از سه میلیون تن بار ازطریق خطوط ریلی راه آهن جنوب بارگیری شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد داشتیم که ۱۰ درصد بار حمل شده در راه آهن را شامل می شود.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: به لحاظ تن کیلومتر، رشد ۱۰ درصدی بار در مجموعه خطوط ریلی راه آهن جنوب داشتیم که 9 درصد از سهم بارگیری مناطق را شامل می شود.

درویش زاده گفت: امیدواریم روند افزایش تخلیه بار و بارگیری تا پایان امسال ادامه داشته باشد و حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی محور جنوب به بیش از ۱۰ میلیون تن برسد.

وی با بیان این که وجود بار و حمل و نقل آن از جمله موانع افزایش سهم راه آهن از حمل بار درون خوزستان است، گفت: با توجه به این که گلوگاه محور زاگرس و لرستان را داریم، باید با توجه به حجم باری که می توانیم عبور دهیم بار جذب کنیم‌.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: رغبت صاحبان کالا به حمل و نقل بارشان از طریق خطوط ریلی، و تحویل به موقع آن به راه آهن و تحویل به موقع توسط گمرک به صاحبان کالا و تأمین واگن، سومین عامل به عنوان موانع حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی هستند.

درویش زاده گفت: آهن جنوب طی سال های گذشته در زمینه حمل و نقل بار که از پارامترهای اصلی حمل و نقل ریلی محسوب می شود رشد مناسبی داشته است.

وی تصریح کرد: راه آهن جنوب از زمانی که مدیریت آن به من واگذار شد در زمینه حمل و نقل بار رشد صد در صدی را تجربه کرده است.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب، همچنین حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی نسبت به جاده به صرفه تر، اقتصادی تر و ایمن تر است.