۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان ساخته‌ می‌شود
۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان ساخته‌ می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح توسعه مسکن در استان گفت: برنامه ریزی شده است برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

استاندار خوزستان گفت: دولت سیزدهم دولت کار و عمل است و کمتر صحبت می‌کند تا در چهارچوب برنامه ای مشخص، امید به وجود آمده در دل مردم‌ را نا امید نکند وزنده نگاه دارد.

به گزارش کاوش اخبار صادق خلیلیان شامگاه شنبه در نشست با وزیر نیرو و مدیران استانی به منظور بررسی پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان در سرسرای استانداری با بیان اینکه یکی از مسایل مهم استان بحث آب شرب و کشاورزی است، افزود: امیدواریم با اقدامات عملیاتی شاهد تحقق اهداف و برنامه هایی باشیم‌ که در دستور کار است تا مشکلات مردم در این بخش ها مرتفع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مسکن در استان گفت: برنامه ریزی شده است برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح توسعه مسکن در استان وابسته به تامین زمین است که تا ۵۰ درصد هزینه اولیه را کاهش دهد که خوشبختانه زمینه برای تامین زمین فراهم شده است.

خلیلیان بیان کرد: در مدت یک‌ماه اخیر دومین سفر وزیر نیرو به خوزستان است تا از وضعیت پروژه های فاضلاب و آبرسانی مطلع شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان تا ۲ سال آینده با برنامه ریزی هایی که در حال انجام است به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید گفت: دولت سیزدهم به دنبال اجرای کار و عمل است و تلاش را در دستور کار خود قرار داده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در استان در هشت حوزه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده ادامه داد: یکی از این حوزه ها بهبود شرایط آب شرب مردم خوزستان است که یک هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر ( در مدت زمان هشت ماه) در نظر گرفته شده و براساس این اعتبار، مساله رفع مشکل تامین آب شرب در استان در حال اجرا است تا آب شرب با کیفیت در خوزستان در اختیار مردم قرار بگیرد.

خلیلیان عنوان کرد: براین اساس با اجرای طرح میان مدت غدیر، حجم آن دو برابر خواهد شد و همچنین از نظر کیفی نیز وضعیت آب ۵۰درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص شبکه های دفع آب سطح و فاضلاب گفت: در کوتاه مدت و در یک برنامه زمان بندی شده تلاش خواهیم کرد تا این مسایل را در سطح شهر اهواز اصلاح کنیم و در سایر شهرهای استان نیز این مساله را بر اساس اولویت دنبال خواهیم کرد.

استاندار خوزستان گفت: برنامه بلند مدتی برای تکمیل و توسعه شبکه دفع فاضلاب در شهرهای استان داریم و برخی از اقدامات آن اکنون آغاز شده و در حال اجرایی شدن است.