اختلال در فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر اهواز
اختلال در فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر اهواز

رای‌گیری الکترونیکی در تعدادی از شعب شهر اهواز، به دلیل مشکلات فنی با تاخیر مواجه شده است.

رای‌گیری الکترونیکی در تعدادی از شعب شهر اهواز، به دلیل مشکلات فنی با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایرنا، تا زمان مخابره این خبر تعدادی از شعب شهر اهواز که قرار بوده انتخابات شورای شهر اهواز در آنها به صورت الکترونیکی برگزار شود، به دلیل مشکلات فنی هنوز قادر به رای گیری الکترونیکی نشده‌اند.

بر اساس گزارش‌های میدانی برخی شعب در محله‌های کیانپارس، کیان آباد، گلستان و امانیه با این مشکل مواجه بوده و رای گیری به صورت دستی در آنها در حال انجام است.

با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایرنا، فرمانداری اهواز حاضر به پاسخگویی و توضیح در این زمینه نشد.

سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز در زمان انداختن رای خود به صندوق، اختلال در فرآیند رای گیری الکترونیکی را تایید کرد و گفت: ستاد انتخابات تقریبا همه اقدامات مورد نیاز را به موقع انجام داده و تنها تعداد کمی از کارت خوان‌ها دیر به دست ما رسیدند که وزیر کشور دستور داد روند کار به صورت دستی انجام شود تا مشکل برطرف شود.

نجاتی رییس ستاد انتخابات خوزستان پیش از این گفته بود: انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، که ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است، از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا امروز به صورت همزمان برگزار می‌شود.

۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز نامنویسی کردند که پس از ردصلاحیت و انصراف تعدادی از داوطلبان، در نهایت فرمانداری اهواز نام ۶۲۹ نفر را آگهی کرده است.

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.