مجلس از پاسخ وزارت کشور درباره میدان الغدیر اهواز قانع نشد / مهلت یک ماهه برای جمع‌آوری نیوجرسی‌ها ‌
مجلس از پاسخ وزارت کشور درباره میدان الغدیر اهواز قانع نشد / مهلت یک ماهه برای جمع‌آوری نیوجرسی‌ها ‌

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان مجلس برای بررسی مسئله میدان الغدیر اهواز با معاون عمرانی وزیر کشور جلسه گذاشتند و نمایندگان از پاسخ معاون وزیر درباره نحوه برخورد با غرفه‌داران و ارجاع پرونده به شورای تامین استان قانع نشد.

ماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان مجلس برای بررسی مسئله میدان الغدیر اهواز با معاون عمرانی وزیر کشور جلسه گذاشتند و نمایندگان از پاسخ معاون وزیر درباره نحوه برخورد با غرفه‌داران و ارجاع پرونده به شورای تامین استان قانع نشد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از تسنیم، اصناف مختلف بنابر شرایط خود در مکان و فضاهای مرتبط با مردم و دیگر صنف‌ها مشغول فعالیت هستند که برخی از آن‌ها در سطح شهر پراکنده و برخی دیگر در بازارهای مختلف به‌صورت متمرکز فعال‌اند.

از نمونه این بازارهای متمرکز می‌توان به میدان میوه و تره‌بار مرکزی اهواز اشاره کرد که علاوه بر کاهش بار ترافیکی می‌توانند قدرت انتخاب خریداران را نیز افزایش داده و سبب ایجاد رقابت‌های سالم در بازار شوند. البته باید گفت که اعمال سلیقه در شیوه مدیریت این بازارها و خروج آن‌ها از ریل اصلی می‌تواند آسیب جدی به مردم وارد کند.

مدتی پیش با شکایت غرفه داران میدان الغدیر اهواز، مجلس از وزیر کشور درباره اقدامات و تخلفات صورت گرفته در میدان الغدیر طرح سوال کرد . در این طرح سوال 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل فشار شهرداری اهواز بر غرفه داران میدان میوه تره‌بار مرکزی اهواز از وزیر کشور طرح سئوال کرده و خواستار پاسخ وزیر به این اقدامات غیرمتعارف که به نوعی ایذا و آزار این افراد است، شدند.

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم درباره جلسه بررسی وضعیت میدان الغدیر اهواز در دفتر معاون عمرانی وزیر کشور گفت: پس از طرح سوال مجلس از رحمانی فضلی، وزیر این سوال را به معاون عمرانی وزیر کشور ارجاع و مکلف کرد سریعا به این مسئله پاسخ دهد.

وی افزود: برای همین منظور جلسه ای با حضور اعضای از اتحادیه غرفه داران و معاونین عمرانی استانداری و شهرداری خوزستان و افراد مطلع برگزار شد.

این نماینده تهران اظهار داشت: محور سوال مجلس این مسئله بود که چرا یک موضوع اجتماعی و یا در نهایت حقوقی باید در شورای تامین و در فضای امنیتی مطرح شود، که پاسخ مسئولان در این مسئله قانع کننده نبود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای سوال مجلس اقدامات قهرآمیز و نصب نیوجرسی و برخورد نامناسب با غرفه داران بود که پاسخ مسئولان در این باره نیز قانع کننده نبود و مجلس در این محور نیز قانع نشد.

ایزدخواه به محور سوم سوال درباره میدان الغدیر اهواز اشاره و بیان داشت: یکی از مسائل مبهم دراین پرونده، دخالت و صدور احکام قضایی از سوی کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگستری است که مطابق استعلام از معاون وزیر دادگستری مشخص شد این کمیته شأن قضایی و صدور احکام ندارد و باید سیاست گزاری کند.

وی گفت: احکام صادره از این کمیته فاقد وجاهت قانونی است و توضیحات مسئولان درباره احکام صادره از سوی این کمیته نیز قانع کننده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: مجلس از پاسخ مسئولان در پرونده میدان الغدیر قانع نشده و مرحله بعدی در مجلس پیگیری می شود.

وی افزود: در این جلسه معاون عمرانی استانداری خوزستان درخواست داشت یک فرصتی دهیم تا مسئولان در این زمینه نظر مجلس را تامین کنند و مقرر شد تا 20 فروردین 1400 مسئولان استانی در این باره اقدامات جدید را انجام و به مجلس گزارش دهند. قرار شد نیوجرسی و آیلندها برچیده شوند. اگر ادعای دیگری است باید به شکل حقوقی پیگیری شود.

ایزدخواه درباره فاز دوم الغدیر اظهار داشت: درباره فاز دوم الغدیر نیز دو شکایت از سوی غرفه داران به مجلس رسیده که در سوال بعدی از وزیر پیگیری می‌کنیم.

به گزارش تسنیم ورود مجلس انقلابی به موضوع فشارهای فزاینده به غرفه داران موجی از امید برای اصلاح وضعیت بازار را در میان مردم و بازاریان اهوازی ایجاد کرده و نشان داده امکان تداوم رفتارهای غیر صحیح توسط سازمان میادین و تره بار اهواز وجود ندارد.