استاندار: ۲۵۰ هزار هکتار زمین فوق حاد در خوزستان تثبیت شده است
استاندار: ۲۵۰ هزار هکتار زمین فوق حاد در خوزستان تثبیت شده است

استاندار خوزستان گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از ۳۵۰ هزار هکتار زمین‌های فوق حاد استان تثبیت شده‌اند.

استاندار خوزستان گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از ۳۵۰ هزار هکتار زمین‌های فوق حاد استان تثبیت شده‌اند.

به گزارش کاوش اخبار غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های نهالکاری و مدیریت رواناب که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز خوزستان میزبان برگزاری این آیین در کل کشور بوده است.

وی افزود: امروز در استان خوزستان ۲۰ هزار هکتار زمین تثبیت شده به بهره برداری رسید که ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت نهال بوه و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مدیریت رواناب انجام شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار از ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق حاد استان خوزستان در سال‌های اخیر تثبیت شدند، اظهارداشت: این عملیات‌ها با مدیریت رواناب‌ها، بوته کاری، نهال کاری، فرطوط سازی و تکنولوژی های مختلف استفاده شده است.

وی افزود: امید است تا چند سال آینده تمام ۳۵۰ هزار هکتار زمین‌های فوق حاد تثبیت شوند و به سمت مناطق حاد حرکت کنیم تا بتوانیم در بحث مبارزه با بیابان و بابان زایی به خوبی عمل کنیم و امکان زیست بهتر را در استان برای مردم فراهم کنیم.

به نوشته ایرنا، استاندار خوزستان با اشاره به انجام طرح کاداس در استان خوزستان گفت: طرح کاداس در ۱.۵ میلیون هکتار از زمین‌های استان خوزستان اجرا شده است و این طرح برای مبارزه با فساد و زمین خواری انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان دولت تمام زمین‌های استان انجام شود.

طرح‌های بهره برداری شده امروز در استان‌های کشور شامل سه هزار و ۴۱۴ پروژه آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان‌زدایی و جنگل‌ها در قالب ۹ طرح منابع طبیعی با سرمایه گذاری ۳۶ هزار ۱۹۰ میلیارد ریال است که در نتیجه اجرای آن برای ۶۵ هزار و ۶۱۶ نفر شغل ایجاد شد.