هزینه مراسم سالگرد شهادت شهید علیخانی به توزیع بسته‌های معیشتی اختصاص یافت
هزینه مراسم سالگرد شهادت شهید علیخانی به توزیع بسته‌های معیشتی اختصاص یافت

آئین یادبود سالگرد شهادت سردار شهید محمدرضا علیخانی به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا انجام نمی‌شود و هزینه این برنامه از سوی خانواده صرف امور خیریه می‌شود.

به گزارش کاوش اخبار، یکی از دلیرمردان و نام آوران استان خوزستان سردار شهید محمدرضا علیخانی است که در تاریخ سوم خرداد ماه سال 1344 در روستای طلاور بخش صیدون شهرستان باغملک دیده به جهان گشود.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی و باصفای آنها کرد.

این فرزند دلیرمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس به همراه دیگر رزمندگان ایرانی در جبهه حضور یافت و به نبرد با دشمنان پرداخت که چندین بار نیز مجروح شد.

پس از هجوم دشمنان تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) این نام آور خوزستانی عازم سوریه شد و به نبرد با نیروهای تکفیری‌ پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری و سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در استان حلب سوریه مجروح شد و به بیمارستان بیمارستان انتقال یافت.

پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان رانجام در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شربت شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه نیز در حلب سوریه به شهادت رسید.

حالا 4 سال از شهادت پرافتخار سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان می‌گذرد و خانواده، دوستان و همرزمانش یاد و خاطره او را در ذهن خود دارند و هیچ گاه فراموشش نمی‌کنند.

اما امسال بر خلاف سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه سالگرد شهادت سردار شهید محمدرضا علیخانی برگزار نمی‌شود و هزینه این برنامه از سوی خانواده صرف امور خیریه می‌شود.

ابوذر علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بنا داشتیم مانند سال‌های گذشته آئین یادبود سالگرد شهادت سردار شهید محمدرضا علیخانی را برگزار کنیم که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا این برنامه انجام نمی‌شود.

وی در همین ارتباط بیان کرد: با مشورتی که با خانواده انجام شد بنا داریم که هزینه پنجمین سالگرد شهادت پرافتخار سردار شهید محمدرضا علیخانی صرف امور خیریه و کمک به هموطنان شود.

فرزند سردار شهید محمدرضا علیخانی خاطرنشان کرد: به همین منظور با توجه به تاکید ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای برای کمک به افراد نیازمند و شرکت در همایش کمک مومنانه بسته‌های معیشتی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: بسته‌های معیشتی تهیه شده در روزهای آینده به یاد سردار شهید محمدرضا علیخانی در مناطق محروم استان خوزستان به ویژه شهرهای اهواز و باغملک توزیع می‌شود.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم قدمی کوچک در راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برداریم و در مسیر آنها قدم نهیم.