عملکرد ضعیف شبکه بانکی خوزستان در پرداخت تسهیلات/ خوزستان رتبه 29 در کشور
عملکرد ضعیف شبکه بانکی خوزستان در پرداخت تسهیلات/ خوزستان رتبه 29 در کشور

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان اجرای طرح‌هایی که با پرداخت تسهیلات همراه هستند به خوبی پیش نمی‌رود به صورتی که در جذب سپرده‌ها در خوزستان رتبه پنجم و در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها در رتبه ۲۹ کشور قرار داریم.

به گزارش کاوش اخبار، ارسلان غمگین با استناد به گزارش بانک مرکزی از عملکرد شبکه بانکی خوزستان در پایان شهریور ۹۹ افزود : با وجود این که خوزستان با جذب سپرده‌ها به ارزش ۹۴۰ هزار میلیارد ریال در رتبه پنجم قرار دارد .

وی گفت : در خوزستان نسبت تسهیلات به سپرده‌ها ۵۱ درصد بوده و در رتبه ۲۹ قرار دارد و به عبارتی حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردمی در استان منجر به پرداخت تسهیلات نمی‌شود.

غمگین ادامه داد: تسهیلات موضوع قانون “حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی” نیز از این قاعده مستثنا نبوده و تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۲ فقره طرح به ارزش ۱۶ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال (حدود سه برابر کل اعتبار تا پایان مرحله پنجم) درکمیته‌های فنی تصویب و به موسسات عامل ارسال شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تاکنون تنها به ۴ هزار و ۷۵ طرح به ارزش ۴ هزار و ۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده و عملاً ۶ هزار و ۵۸۷ فقر طرح به دلایلی همچون اتمام اعتبار، تکمیل نبودن مدارک از سوی بانک‌ها بلاتکلیف و سرگردان مانده اند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون تعداد ۱۱۳ فقره کمیته فنی و حدود ۷۴ فقره کمیته‌های کارشناسی برگزار شده است و از این لحاظ نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عملکرد مطلوبی دارد.

غمگین خاطر نشان کرد: در تسهیلات حمایتی کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا نیز با وجود ارسال ۲۰ هزار و ۹۵۸ فقره پرونده به ارزش ۳ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال، تاکنون تنها به تعداد ۱۲ هزار و ۷۱۰ فقره پرونده به ارزش یک هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال (۴۸ درصد) تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به کاهش تقاضا برای تسهیلات کرونا گفت: یکی از دلایل عمده آن عملکرد ضعیف شبکه بانکی خوزستان در پرداخت تسهیلات است.