رئیس امور عشایری ایران از مناطق عشایری ایذه و باغملک بازدید کرد/ وعده حل مشکلات این مناطق
رئیس امور عشایری ایران از مناطق عشایری ایذه و باغملک بازدید کرد/ وعده حل مشکلات این مناطق

با دعوت نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان امور عشایر کشور و جمعی از مسئوان استانی از مناطق عشایری شهرستان های ایذه و باغملک بازدد کردند.

به گزارش کاوش اخبار نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگارن اظهار کرد: از رئیس امور عشایر کشور دعوت شد تا از عشایر مناطق شمال و شمال شرق خوزستان بازدید کنند و چند نمونه از مناطق عشایری ایذه و باغمک را در این سفر دیدند.

عبدالله ایزدپناه بیان کرد: مناطق عشایری این دو شهرستان گسترده و دارای مشکلاتی هستند که ما این مشکلات و نارسایی ها را بیان کردیم و در این بازدید نیز رئیس امور عشایری کشور از نزدیک و در گفت و گو با مردم در جریان گرفتاری های آنها قرار گرفتند.

وی افزود: امیدواریم که این سفر باری از روی دوش مردم عشایر نشین این مناطق که ذخایر این نظام هستند بردارد و پیگیری های لازم را در خصوص مصوبات این سفر در مرکز انجام خواهیم داد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: از چند نقطه عشایری دو شهرستان بازدید داشته ایم و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرده ایم.

شاهپور علائی مقدم افزود: اگر مناطق عشایر نشین منابع آبی مطمئن پیدا کنند اعتبارات لازم را برای انتقال آن تخصیص خواهیم داد و همچنین لازم است که این مناطق به انرژی خورشیدی مجهز شوند که در این رابطه دستورات لازم را به مدیران استانی خواهیم داد.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی رایگان و پرداخت وام میلیونی 10 میلیونی با اقساط بلند مدت را نیز پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست امور عشایر کشور تصریح کرد: جوان های عشایری نیز اگر مایل بوند که در زمینه پرواربندی و پرورش دام برای پروار بندی فعالیت کنند نیز از آنها در قالب پرداخت وام حمایت می کنیم.

حل مشکلات آرد و نفت این مناطق نیز از دیگر مواردی بود که علائی مقدم بر حل آنها تاکید کرد و گفت: هرجایی که لازم شد و پول و اعتبارات لازم بود مسئولان مربوطه به ما مراجعه کنند تا آن را پرداخت کنیم و مشکلات مناطق عشایری کمتر شود.