110 میلیارد تومان سرمایه گذاری که دیده نشد
110 میلیارد تومان سرمایه گذاری که دیده نشد

دو پروژه مهم برقی با اعتبار 110 میلیارد تومان در شهرستان باغمک افتتاح شد تا کمی از محرومیت های بی شمار این شهرستان کاسته شود. به ویژه آنکه برق زیرساخت و زیربنای همه چیز است و تامین انرژی در منطقه این فرصت را به دست می دهد تا قدمی به سوی رشد و توسعه برداشته شود و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در باغملک داشته باشند. هرچند که حاشیه هایی اهمیت افتتاح این پروژه ها را کم کرده است.

به گزارش کاوش اخبار؛ روز پنج شنبه 13 آذر فاز دوم پست 400 کیلوولت باغملک با آخرین تکنولوژی روز دنیا به ظرفیت 200 مگاولت آمپر و سرمایه گذاری 88 میلیارد تومان افتتاح شد تا ظرفیت منصوبه برق منطقه دو برابر شود. از ویژگی های این پست 400 کیلو ولت این است که نه تنها برق منطقه را تامین می کند بلکه بر روی پایداری برق شهرستان های همجوار و حتی دزفول و اهواز تاثیر گذار است. ترانس سوم این پست که آن هم 200 مگاولت آمپر ظرفیت دارد نیر در دست ساخت بوده و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزکی داشته است و بعد از اتمام مراحل ساخت در پست نصب می شود تا زیرساخت های برق شهرستان تحول اساسی کرده باشد.

همچنین در این روز ورود و خروج خط برق رامهرمز – باغملک در پست میداوود به طول 16 کیلومتر مدار و ارزش سرمایه گذاری 22 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و فاز اول پست میداوود که در حال ساخت است نیز با ظرفیت 50 مگاولت آمپر قبل از تابستان 400 وارد مدار خواهد شد تا آنچه در همه سال های گذشته در شبکه برق شهرستان رخ نداده است، اتفاق افتاده باشد. برنامه ریزی برای پست و خط دهدز نیز از دیگر پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان در شهرستان های ایذه و باغملک برای توسعه زیرساخت های برق بوده که در دست انجام است.

افتتاح این پروژه ها کاری شایسته و قابل توجه برای شهرستانی است که سالیان سال در محرومیت به سربرده است و می تواند نوید دهنده آن باشد که اتفاق مبارکی در منطقه در حال رخ دادن است تا چهره محرومیت را کمی تغییر دهد. اتفاق مبارکی که با حاشیه هایی همراه شده و اصل موضوع که افتتاح پروژه هایی با حجم سرمایه گذاری 110 میلیارد تومان است را تحت الشعاع قرار داده است.

ماجرا از این قرار است که بنا بود افتتاح رسمی پروژه های صنعت برق خوزستان با حضور ویدئوکنفرانس ریاست جمهوری در یکی از دو شهرستان اندیمشک یا باغملک برگزار شود و در دقایق آخر بنا بر تصمیماتی افتتاح در نیروگاه اندیمشک برگزار شد و پروژه ها با گزارش مدیرعامل شرکت توانیر و دستور ریاست جمهوری افتتاح شدند. همین اتفاق به حاشیه هایی دامن زده است که چرا افتتاح در باغملک برگزار نشد.

هرچند که بلافاصله بعد از مراسم اندیمشک، مدیران ارشد برق استان و مدیرعامل شرکت توانیر به احترام مردم شهرستان باغملک و نماینده این شهر در مجلس در محل پست باغملک حاضر شدند و پست را افتتاح کردند و ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نیز در آیین افتتاح با ارزنده خواندن افتتاح پروژه های برقی خواستار تکمیل کردن سایر پروژه ها شد و حتی گفته بود که منطقه محروم و مشکلات آن زیاد است (مانند مشکلات آب شرب) اما در تلاشیم با تعامل با مدیران اجرایی و وزرات خانه ها مشکلات را به حداقل برسانیم و بتوانیم سرمایه گذاری در منطقه را که امروز زیربنای آن با افتتاح این پروژه ها فراهم شده را توسعه ببخشیم.

این همه آن اتفاقی بوده است که در افتتاح پروژه های برقی در شهرستان باغملک رخ داده است و اقدامی به این بزرگی را که پیگیری های زیادی برای انجام آن شده را کم رنگ کرده است. بالاخره در یک مراسم افتتاح که کشوری است و فاکتورهای زیادی در آن تاثیرگذار، ممکن است تغییری هم حاصل شود اما آنچه مهم است توجه به این مساله می باشد که باغملک شهرستانی محروم است و نیاز دارد که زیرساخت های آن تقویت شود خواه با هر افتتاحی که باشد. اتفاقی که در زیرساخت های بخش برق رخ داده و نیاز است که در سایر بخش ها نیز انجام شود.