هدر دادن اعتبارات مصوب خوزستان را به منجلابی از فاضلاب تبدیل کرده است / گروه ویژه عملیاتی به خوزستان اعزام شود
هدر دادن اعتبارات مصوب خوزستان را به منجلابی از فاضلاب تبدیل کرده است / گروه ویژه عملیاتی به خوزستان اعزام شود

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به مشکلات عدیده فاضلاب این استان گفت: وزیر نیرو یک گروه ویژه عملیاتی به استان خوزستان اعزام کند تا اقدامات لازم را در جهت حل مشکل مردم در بحث آب و فاضلاب انجام دهند.

به گزارش کاوش اخبار، سید محمد مولوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: آب خوزستان را بردید، فاضلاب آن هم تقدیم به شما. آیا شایسته است مردم نجیب خوزستان به ویژه اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان ؛ دست به دعا بردارند تا باران ببارد و بعد با اولین بارندگی زیر 30 میلیمتر شاهد سرریز فاضلاب در منازلشان باشند!؟

وی ادامه داد: به جرأت و صراحت می گویم که شرکت های متولی آب و فاضلاب به مردم خوزستان ظلم کردند و در اعتبارات دخل و تصرف داشته اند که اسناد آن موجود است.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: عدم وجود امکانات و تجهیزات و نبود برنامه ریزی مناسب، موجب هدررفت اعتبارات مصوب خوزستان شده و اکنون آن را به منجلابی از فاضلاب تبدیل کرده است.

مولوی خطاب به اردکانیان تصریح کرد: به شما، استاندار خوزستان و متولیان فاضلاب این استان اخطار می دهم دست از بی توجهی بردارید و تمام تجهیزات خود را آماده کنید تا در بارندگی بعدی شرمنده مردم نشوید، زیرا مردم خسته شده اند.

وی بیان کرد: آیا می دانید آبادان با بیش از 220 کیلومتر، فاقد شبکه فاضلاب است و 180 کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان هم فرسوده است، آیا عقل ایجاب می کند که سازمان آب و فاضلاب این شهر 300 هزار نفری یک دستگاه جنتکس در اختیار داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس در پایان از وزیر نیرو خواست تا با اعزام گروه ویژه عملیاتی به استان خوزستان، اقدامات لازم را در این مورد انجام دهد تا دیگر مردم شاهد مشکلات کنونی در بحث آب و فاضلاب نباشند.