قراردادهای اجاره دكل حفاری ۵ بسته قراردادی طرح‌ ۲۸ مخزن امضاء شد
قراردادهای اجاره دكل حفاری ۵ بسته قراردادی طرح‌ ۲۸ مخزن امضاء شد

در آیینی با حضور مهندس رضا دهقان معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، قراردادهای اجاره دکل حفاری برای ۵ بسته قراردادی طرح‌ نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب(طرح ۲۸ مخزن) روز دوشنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ امضا شد.

به گزارش کاوش، مدیر امور فنی این شرکت در توضیحات بیشتر گفت: این قراردادها میان شرکت ملی حفاری ایران به عنوان تامین کننده دکل های حفاری با پیمانکاران بسته های قراردادی سیاهمکان، زیلایی، منصورآباد، اهواز ۱و ۴ و مارون ۲ و ۵ به امضاء رسید.

مهندس صادق فتح الهی اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران با شرکت توسعه نفت و گاز انرژی قشم (OEID) در اجرای پروژه اهواز ۱و۴ با اختصاص دو دکل، با شرکت تنکو در پروژه مارون ۲و۵ با اختصاص سه دکل، با شرکت توسعه پترو ایران با در طرح توسعه میدان نفتی منصورآباد اختصاص دو دکل و در همکاری با شرکت گلوبال پتروتک کیش در زمینه توسعه میدان زیلایی با به‌کارگیری سه دکل حفاری مشارکت می‌کند.

وی افزود: پنجمین قرارداد مربوط به مشارکت شرکت ملی حفاری ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در اجرای طرح توسعه میدان نفتی سیاهمکان است که شرکت ملی حفاری ایران دو دستگاه حفاری اختصاص می‌دهد.

مهندس فتح الهی گفت: به منظورشتاب‌بخشی در اجرای این پروژه‌ها که زمان انجام آنها ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده، تعداد دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران به ۱۶ دکل افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای این قراردادها شرکت ملی حفاری ایران حسب توافق با شرکت‌های مجری کار نسبت به ارائه خدمات فنی و تخصصی از جمله نمودارگیری و مدیریت پسماند و دیگر خدمات مورد نیاز نیز اقدام خواهد کرد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان ساخت: طرح توسعه ۲۸ مخزن شامل ۲۷ بسته قراردادی است که با اتکا به توانمندی شرکت‌های داخلی و با هدف افزایش و نگهداشت حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام، ایجاد اشتغال به ویژه در مناطقی که این پروژه ها اجرا می شوند، توانمندسازی پیمانکاران داخلی، تقویت ساخت داخل و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در گستره استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام در دست اجرا می باشد.

وی افزود: تاکنون ۱۹ بسته قراردادی از این طرح شامل منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود، نرگسی، اهواز ۱۴، مارون ۳، ۶، ۱۴ و ۲۵، رامین، منصور آباد، سیاهمکان، چلینگر و گرنگان، زیلایی، بالارود، اهواز ۲۳۵ و پازنان تعیین تكلیف شده است.