تاکید استاندار خوزستان بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی ها در فصل پاییز و زمستان/ آبگرفتگی ها بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ ساعت طول نکشد
تاکید استاندار خوزستان بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی ها در فصل پاییز و زمستان/ آبگرفتگی ها بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ ساعت طول نکشد

به گزارش کاوش؛ غلامرض شریعتی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه، گفت: رنج و گرفتاری ای که بخشی از مردم اهواز و کارون در بارش های سنگین سال گذشته به علت آبگرفتگی ها و پس زدگی فاضلاب متحمل شدند فراموش ناشدنی است و مسوولان بایست حتما با درس گرفتن از آن […]

به گزارش کاوش؛ غلامرض شریعتی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه، گفت: رنج و گرفتاری ای که بخشی از مردم اهواز و کارون در بارش های سنگین سال گذشته به علت آبگرفتگی ها و پس زدگی فاضلاب متحمل شدند فراموش ناشدنی است و مسوولان بایست حتما با درس گرفتن از آن تجربه تلخ حضور موثر در جلسات ستاد بحران داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم با هزینه اعتبار ۵۰ میلیون یورویی وضعیت شبکه فاضلاب در شرق اهواز و کارون بهبود یابد.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در عین حال اقدامات لازم انجام شود تا با آمادگی بیشتر به استقبال بارش های امسال برویم.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان توضیح داد: پس از بارش ها قاعدتا باید بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت آبگرفتگی معابر رفع شود و طولانی تر شدن بیش از این حد نشاندهنده عدم آمادگی دستگاه هاست. البته شاید خشکسالی های طولانی موجب عادت کردن ما و عدم توجه به انجام تمهیدات لازم بوده است.
شریعتی اظهار کرد: با دستگاه های مختلف از هم اکنون هماهنگی شود تا تقسیم کار و امکانات صورت گرفته و اکیپ ها آماده باشند تا در صورتی که با بروز بحران مواجه شدیم معطل هماهنگی و تشکیل اکیپ ها نباشیم و زمان را از دست ندهیم.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه ها نیز پمپ هایی خریداری نمایند و در تملک خود داشته باشند تا در شرایط بحران این تجهیزات به کمک گرفته شوند.
استاندار خوزستان بیان کرد: طرح ضربتی شهرداری هم پیگیری شود تا طرح های فاضلاب در نقاط کم برخوردار هم اجرا شوند.
شریعتی تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۵۰۰ خانوار خسارت دیده از بحران آبگرفتگی سال گذشته در اهواز و کارون کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره دریافت نموده اند و لازم است بانک ها در پرداخت کمک ها و تسهیلات تسریع نمایند تا این رقم به ۳ هزار خانوار برسد.