۴۷ حلقه چاه های نفت و گاز در پنج ماه نخست امسال حفاری و تکمیل شد
۴۷ حلقه چاه های نفت و گاز در پنج ماه نخست امسال حفاری و تکمیل شد

به گزارش کاوش، حمید رضا خوش آیند همزمان با دومین روز از هفته دولت در سال جهش تولید افزود: از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۱۸ حلقه توسعه ای/ توصیفی و ۲۸ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. وی اظهار کرد: از شمار این چاه ها ۳۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، […]

به گزارش کاوش، حمید رضا خوش آیند همزمان با دومین روز از هفته دولت در سال جهش تولید افزود: از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۱۸ حلقه توسعه ای/ توصیفی و ۲۸ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی اظهار کرد: از شمار این چاه ها ۳۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه در طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه ای و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل گردیده است.

خوش آیند با اشاره به اینکه ناوگان حفاری این شرکت بیش از ۷۰ دکل خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه متراژ حفاری چاه ها به ۳۲ هزار و ۸۰۳ متر رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: با تلاش کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در مدت پیش گفته حفاری ۹ حلقه چاه ۱۴۱ روز زودتر از برنامه به پایان رسید که یک حلقه اکتشافی، سه حلقه توسعه ای و پنج حلقه تعمیری است.

وی ادامه داد: جلو افتادگی در حفاری و تکمیل چاه ها توسط دستگاه های حفاری ۳۳ ، ۳۷ ، ۴۵ ، ۴۶ ، ۵۱ ، ۵۳ ، ۶۸ و ۸۷ صورت گرفت که در این میان دکل حفاری ۳۷ فتح حفاری دو حلقه چاه شماره ۸۵ و ۱۶۰ در میدان نفتی آزادگان جنوبی را در مجموع ۷۵ روز قبل از مدت زمان تعیین شده به اتمام رساند.

خوش آیند یادآور شد: در زمان حاضر ۱۳ دستگاه حفاری خشکی شرکت در حال جابجایی در موقعیت های عملیاتی قرار دارد.