ملی حفاری نماد تلفیق علم، تجربه، دانش فنی و سرمایه انسانی ارزشمند است
ملی حفاری نماد تلفیق علم، تجربه، دانش فنی و سرمایه انسانی ارزشمند است

به گزارش کاوش، سلمان شهریاری که ۱۰ سال سابقه کار عملیاتی بر روی دکل های سبک و سنگین حفاری در کارنامه دارد، افزود: با توجه به ویژگی مخازن نفت و گاز از لحاظ فشار، دما و پیچیدگی لایه ها در مناطق نفتخیز جهان، نیازمند حفار مردانی از جنس مردان روزهای سخت است. وی اظهار کرد: […]

به گزارش کاوش، سلمان شهریاری که ۱۰ سال سابقه کار عملیاتی بر روی دکل های سبک و سنگین حفاری در کارنامه دارد، افزود: با توجه به ویژگی مخازن نفت و گاز از لحاظ فشار، دما و پیچیدگی لایه ها در مناطق نفتخیز جهان، نیازمند حفار مردانی از جنس مردان روزهای سخت است.

وی اظهار کرد: کار در خط مقدم تولید، ستیز بی وقفه با طبیعت ناشناخته، ریسک بالای حوادث از جمله فوران چاه های نفت و گاز، مسئولیت در مقابل خود و دیگران، عدم دسترسی به پشتیبانی فوری به دلیل مناطق بیابانی، کوهستانی و سخت گذر و الزامات ایمنی، جایی برای آزمون و خطا ندارد و هرگونه حادثه هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت.

شهریاری تجارب کاری در لایه های نفت و گاز آسماری، بنگستان، خامی در میادین نفتی استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی ، ایلام، کرمانشاه و … را برای خود بسیار مهم و گرانسنگ توصیف کرد و گفت : حفار مردان ایرانی با آموخته های فنی و تخصصی و انتقال دانش یک صد ساله از پیشکسوتان این صنعت در منطقه کم نظیر هستند.

رئیس دستگاه حفاری ۲۱ فتح شرکت ملی حفاری ایران آینده صنعت حفاری را با توجه به مخازن غنی هیدروکربوری کشور بسیار روشن دانست و افزود: نسل جوان شاغل در شرکت دارای تحصیلات آکادمیک ، دانش آموخته آموزشگاه تکنولوژی حفاری و پرورش یافته پیشکسوتان با تجربه است که با مدیریت و دانش ایرانی راهبری شرکت را در دست دارد و صنعت حفاری در ایران بی نیاز از حضور متخصصان خارجی است.

وی با اشاره به اینکه دکل ۲۱ فتح تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ می باشد، اظهار کرد: منابع انسانی در ملی حفاری بزرگترین سرمایه شرکت است و به منظور استمرار تولید، ایجاد انگیزه، حل مسائل و مشکلات نیروها می بایست در سرفصل برنامه های شرکت قرار گیرد.

مهندس سلمان شهریاری دارای کارشناسی مهندسی نفت و حفاری و کارشناشی ارشد بهره برداری است و همسو با موفقیت در تحصیل و کار، دارای مدرک مربیگری کشتی بین المللی است و ثبت اختراع استفاده از سبوس برنج در ترکیب گل حفاری جهت جلوگیری از نفوذ و هرز روی سیال در سازنده های جانبی ، طراحی ابزار درون چاهی با قابلیت رفع گیر رشته حفاری، مقالات متعدد در زمینه پژوهش نفت و حفاری را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور می باشد.