مهار آتش در کوه “دلا” پس از یک هفته
مهار آتش در کوه “دلا” پس از یک هفته

محمدجواد اشرفی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی پوشش گیاهی کوه دلا در منطقه حفاظت‌شده شیمبار اظهار کرد: پس از تلاش‌های فراوان با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جوامع محلی، انجمن‌های زیست محیطی، کمک‌های هلی‌بردی و هلکوپتر آب‌پاش، در نهایت عصر روز گذشته (یکم شهریورماه) آتش به صورت کامل در این منطقه مهار […]

محمدجواد اشرفی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی پوشش گیاهی کوه دلا در منطقه حفاظت‌شده شیمبار اظهار کرد: پس از تلاش‌های فراوان با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جوامع محلی، انجمن‌های زیست محیطی، کمک‌های هلی‌بردی و هلکوپتر آب‌پاش، در نهایت عصر روز گذشته (یکم شهریورماه) آتش به صورت کامل در این منطقه مهار شد.

وی افزود: در حال حاضر منطقه تحت رصد و پایش محیط‌بانان است تا در صورت وقوع مجدد آتش، نسبت به مهار آن اقدام کنند.

اشرفی گفت: در این آتش‌سوزی حدود ۲۰۰ هکتار از پوشش منطقه دچار آسیب شد. آنچه عمدتا مورد نگرانی علاقه‌مندان به موضوعات محیط زیست و جنگل بود، وضعیت درختان بلوط در این آتش‌سوزی بود که کمترین آسیب به این درختان وارد شده است. در این آتش‌سوزی عمدتا درختان آفت‌زده که به دلیل خشکیدگی مقاومت کمتری در برابر حریق داشتند، دچار آسیب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: هر چند نمی‌توانیم رفتار آتش را کامل پیش‌بینی کنیم اما بر اساس پایش‌ها، آنچه مشخص است آتش کاملا مهار شده است.

آتش‌سوزی در پوشش گیاهی کوه دلا عصر روز جمعه (۲۴ مردادماه) آغاز و در روز یکشنبه کنترل شد اما با توجه به صعب‌العبور بودن و وسعت زیاد منطقه، مجددا خاکسترهای باقیمانده شعله‌ور شدند و آتش‌سوزی تا روز گذشته ادامه داشت.

منبع: ایسنا