۱۲۰۰۰ نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا مبتلا شده‌اند
۱۲۰۰۰ نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا مبتلا شده‌اند

یوسف پریدار شامگاه پنجشنبه در برنامه سلامت خانه شبکه خوزستان، اظهار کرد: در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونا نظیر وضعیت سفید یا قرمز ملاک بر اساس تعداد بیماران بستری در روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است به طوری که اگر این میزان زیر سه نفر در روز باشد، وضعیت آن شهر سفید گزارش می‌شود. لذا […]

یوسف پریدار شامگاه پنجشنبه در برنامه سلامت خانه شبکه خوزستان، اظهار کرد: در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونا نظیر وضعیت سفید یا قرمز ملاک بر اساس تعداد بیماران بستری در روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است به طوری که اگر این میزان زیر سه نفر در روز باشد، وضعیت آن شهر سفید گزارش می‌شود. لذا باید در اعلام رنگ‌بندی وضعیت کرونا به تعاریف دقت شود.

وی افزود: وضعیت سفید یک شهرستان ممکن است با افزایش تعداد دو یا سه نفر افراد بستری تغییر کند و به حالت قرمز در آید. لذا باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود و همچنین در برخی از استان‌ها که دوران پیک را سپری کرده و به وضعیت سفید رسیده‌اند، بار دیگر به حالت قرمز بازگشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: اعلام رنگ‌بندی‌ها و اینکه یک شهر از نظر کرونا در وضعیت سفید یا قرمز باشد، بیشتر برای مقایسه کلی شهرها با هم کاربرد دارد و برای وضعیت کرونا شدت سرایت، نحوه انتقال بیماری و وضعیت آن در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مهر پریدار در ادامه گفت: بر اساس آمار تاکنون ۱۲ هزار نفر در شهرهای دزفول شوش و گتوند که شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند، به کرونا مبتلا شده‌اند. هر چند در اردیبهشت‌ماه امسال احتمال افزایش آمار با توجه به کاهش سطح قرنطینه پیش‌بینی می‌شد اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم این میزان کاهش پیدا کرده است و نسبت به دوران پیک تعداد افراد مثبت کرونا در روز از ۳۰ نفر در روز به ۱۲ نفر کاهش یافته است.

وی توضیح داد: بر اساس مطالعات آماری اگر به ازای هر نفر که تست کرونای مثبت داشته است، ۶ نفر دارای علائم خفیف یا بدون علائم اما ناقل بیماری بوده‌اند، ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر در حوزه ۸۰۰ هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی با کرونا درگیر بوده‌اند اما همچنان ۶۵۰ هزار نفر با کرونا مواجه نشده‌اند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. لذا همچنان ضروری است که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تأکید کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند احتمال بازگشت شرایط به رنگ‌بندی قرمز یعنی بحران وجود دارد. لذا پایداری وضعیت سفید وابسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

پریدار در پایان خواستار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها از سوی مردم شد.