مهار آتش سوزی در مناطق کوهستانی اندیکا
مهار آتش سوزی در مناطق کوهستانی اندیکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کار اطفای حریق در منطقه حفاظت مهار آتش سوزی در مناطق کوهستانی اندیکاشده شیمبار با کمک یک فروند بالگرد انجام شد. محمدجواد اشرفی افزود: عملیات اطفای حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وجود […]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کار اطفای حریق در منطقه حفاظت مهار آتش سوزی در مناطق کوهستانی اندیکاشده شیمبار با کمک یک فروند بالگرد انجام شد.

محمدجواد اشرفی افزود: عملیات اطفای حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وجود قلل مرتفع در منطقه حفاظت شده شیمبار، از یک فروند بالگرد برای اطفای حریق استفاده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بالگرد با انجام ۱۰ پرواز در منطقه توانست از گسترش آتش به سایر مناطق در ارتفاعات جلوگیری کند و آتش سوزی در منطقه مهار شد.

اشرفی بیان کرد: به منظور اطمینان از مهار کامل آتش کار پایش و در صورت نیاز ادامه اطفای حریق در روزهای آینده توسط این بالگرد ادامه خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن قدردانی از تلاش جوامع محلی، کادر پروازی و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: این آتش بیشتر در منطقه مرتعی بوده و برآورد اولیه نشان داده که حدود ۶۵ هکتار از این منطقه دچار حریق شده است.

بیشتر بخوانید: تلاش برای مهار آتش سوزی در کوه شوایی اندیکا

از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های اندیکا رخ داده که متاسفانه نبود امکانات باعث شده خسارت‌های زیادی به مراتع و جنگل‌های این شهرستان وارد شود.

منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا با حدود ۵۰ هزار هکتار است. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان واقع شده است.