توسعه مناطق کم برخوردار اهواز با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا
توسعه مناطق کم برخوردار اهواز با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا

شهردار اهواز با اشاره به امضای تفاهمنامه سه جانبه میان شهرداری اهواز، استانداری خوزستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار اهواز گفت: این بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز در زمینه رسیدگی به مناطق محروم است.

موسی شاعری بیان کرد: محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار اهواز یکی از دغدغه‌های مهم نماینده ولی فقیه در خوزستان، مسئولان استان و شهرداری است به همین دلیل این تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امضا شد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه اتفاق بزرگی برای محرومیت زدایی از مناطق توسعه نیافته و کمتر برخوردار اهواز است، افزود: رقم این تفاهمنامه سه جانبه سه هزار میلیارد ریال است.

شاعری گفت: مطابق این تفاهمنامه قرار است قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه عمران شهری مناطق کم برخوردار شهر اهواز مانند منبع آب، چهارصد دستگاه، حصیرآباد، عین ۲، کوی سیاحی، کوی مندلی، کوی سادات، گلدشت و ملاشیه پروژه های محرومیت زدایی انجام دهد.

وی افزود: بر اساس این موافقتنامه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار شهرداری اهواز پس از مطالعه و نیازسنجی، عملیات عمرانی گسترده ای را برای عمران و آبادانی این مناطق آغاز می کند.

شهردار اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز نیز پس از تایید طرحها و نقشه ها مبلغ مورد توافق را به صورت نقدی و تهاتری به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پرداخت خواهد کرد.

شاعری بیان کرد: همچین مطابق توافق انجام شده مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بررسی لازم برای احداث نخستین کارخانه بزرگ زباله سوز در اهواز را با همکاری شرکتهای دانش بنیان ایرانی انجام دهد.

بنا بر آمارهای رسمی سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان اهواز حدود یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر نفر اعلام شده که بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر آن در حاشیه شهر اهواز زندگی می کنند.

منبع: ایرنا