برگزاری آیین‌های اعیاد قربان و غدیر در آبادان و خرمشهر ممنوع است
برگزاری آیین‌های اعیاد قربان و غدیر در آبادان و خرمشهر ممنوع است

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برگزاری آیین‌های اعیاد قربان و غدیر در آبادان و خرمشهر در شرایط قرمز کرونا و برای حفظ سلامت مردم، ممنوع است.

شکراله سلمان‌زاده روز چهارشنبه در نشست تقدیر سران عشایر و شیوخ آبادان و خرمشهر از مدافعان سلامت ، در محل دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:شهرستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان از لحاظ کرونا هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند لذا از مردم تقاضا داریم که هیچ گونه جشن و تجمعی در اعیاد قربان و غدیر نداشته باشند.

وی افزود: مجموعه اقدامات و مشارکت سران عشایر برای برگزار نشدن آیین عزا و شادی تاثیر قابل توجهی در سیر نزولی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته است.

سلمان‌زاده ادامه داد: اعیاد بزرگی را پشت سر گذاشتیم و برگزار نشدن این اعیاد برای مردم سخت است اما شرایط به شکلی است که هرگونه تجمع جان و سلامت مردم را تهدید می‌کند و با توجه به اینکه سلامت از همه چیز واجب‌تر است تقاضا داریم تجمع و جشنی در اعیاد پیش رو برگزار نشود.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و صفر نیز گفت: ماه‌های محرم و صفر را در پیش داریم و منتظر نظر و دستور ستاد ملی و ستاد استانی مبارزه با کرونا هستیم که به چه شکل این آیین برگزار شود.

وی ادامه داد: امید است از وضعیت قرمز کرونا خارج شویم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این آیین‌ها را برگزار کنیم.

یکی از سران عشایر آبادان نیز در این آیین گفت: از سران عشایر به نمایندگی از کلیه عشایر آبادان در دانشکده علوم پزشکی آبادان گردهم آمده تا از کادر درمانی و زحمت و تلاش آنها در مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کنند.

عبدالرضا جادری افزود: جامعه پزشکی ما بیش از ۶ ماه برای حفظ سلامت عشایر و مردم این مناطق تلاش کردند و برای جبران زحم این قشر زحمتکش از همه مردم شهرستان آبادان می‌خواهیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از ایجاد اجتماعات چه در آیین عزا و شادی تا عبور از کرونا خودداری کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

ویروس کرونا ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

منبع: ایرنا