کارگران شهرداری کوت‌عبدالله همچنان در انتظار پرداخت حقوق هستند
کارگران شهرداری کوت‌عبدالله همچنان در انتظار پرداخت حقوق هستند

۵۰ نفر از کارگران فضای‌سبز شهرداری کوت‌عبدالله روز شنبه برای چندمین بار باحضور مقابل استانداری خوزستان پرداخت حقوق و دیگر مطالبات خود را خواستار شدند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت‌ عبدالله گفت: حقوق کارگران از اردیبهشت ماه تاکنون پرداخت نشده‌است، پیمانکار هر چند ماه یکبار به کارگران حقوق پرداخت می‌کند و در حال حاضر حقوق اردیبهشت و خرداد را دریافت نکرده‌ایم.

علی حسونی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در طول سال های گذشته تاخیر در پرداخت حقوق بوده است، پیمانکار از شهریورماه سال گذشته تاکنون بین ۲ تا سه میلیون ریال از حقوق هر یک از کارگران فضای سبز کسر کرده‌است و حق شب‌کاری‌ و نوبت کاری نیز به این کارگران پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: از مسئولان شهرداری کوت عبدالله بابت عدم تحقق وعده‌ها گله‌مند هستیم بارها وعده پرداخت حقوق داده‌اند اما هنوز عملی نشده‌است. در این شرایط سخت اقتصادی تنها خواسته ما پرداخت به موقع حقوق است.

شهردار کوت عبدالله روز گذشته در این خصوص گفته بود: شهرداری کوت‌عبدالله حدود یکهزار کارگر دارد و منابع مالی محدود این شهرداری حتی پاسخگوی پرداخت حقوق کارگران نیست.

نواب حاجیان سعیدی افزود: هرماه حدود ۱۸ میلیارد ریال تنها برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری کوت عبدالله کمبود بودجه داریم.

وی توضیح داد: حقوق و بیمه سال ۹۸ کارگران شهرداری کوت عبدالله بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال شد که به صورت کامل پرداخت شده است با توجه به افزایش حق بیمه این مبلغ به ۵۳ میلیارد ریال در ماه افزایش یافته است.

حاجیان سعیدی گفت:حق بیمه کارگران این شهرداری در سال جاری به روز پرداخت شد ضمن اینکه حقوق فروردین ماه تمام کارگران این شهرداری پرداخت شده است اما حقوق اردیبهشت ماه برخی از کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شد البته برخی از کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.

شهردار کوت عبدالله از کارگران این شهرداری خواست به صورت قانونی و از طریق اداره کار مطالبات خود را پیگیری کنند.

شهردای کوت‌عبدالله دارای ۲۷۰ کارگر فضای سبز است.

کوت عبدالله در زمستان سال ۹۱ با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت که از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌_۱، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد شده است.

منبع: ایرنا