فرماندار:بی‌تفاوتی مردم سبب شیوع بیشتر کرونا در اندیمشک شده‌است
فرماندار:بی‌تفاوتی مردم سبب شیوع بیشتر کرونا در اندیمشک شده‌است

فرماندار اندیمشک ضمن هشدار نسبت به روند شیوع کرونا در این شهرستان گفت:بی تفاوتی مردم و حضور در تجمع‌های عروسی و عزا سبب شیوع بیشتر کرونا در شهرستان اندیمشک شده‌است.

پیمان جهانگیری جمعه شب در نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری اندیمشک با تاکید بر برخورد جدی با برگزارکنندگان مراسم و تجمع های پرخطر در این شهرستان افزود:در این راستا به چاپخانه ها ابلاغ شده از انتشار آگهی ترحیم خودداری کنند در غیر اینصورت به عنوان متخلف پلمب می شوند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری در شهرستان اندیمشک به سرعت اقدام لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا شد افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا اندیمشک در وضعیت قرمز قرار داشت که با اعمال محدودیت و اقدام به موقع شرایط کنترل شد.
جهانگیری گفت: امروز هم در این شرایط حساس، تابع محدودیت های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم و لازم است مردم همانند چندماه گذشته با حساسیت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به کرونا نباید با کتمان بیماری و تردد در جامعه به سلامت دیگران آسیب برسانند اظهار داشت: امکانات بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک برای مقابله با کرونا تقویت شده و تعدادی تخت با تجهیزات مناسب به بیمارستان اندیمشک اضافه شد ضمن اینکه برنامه ریزی و پیگیری برای افزایش کادر درمان این شهرستان انجام شده است.
وی بر اجرای طرح ضدعفونی ادارات و بازرسی با محور رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: عبور از وضعیت قرمز مستلزم همکاری بیشتر مردم است و اقدام ستاد کرونای شهرستان اندیمشک در صورت همراهی مردم نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بخشی از آلودگی افراد به کرونا را ناشی از تردد افراد مبتلا در سطح جامعه دانست و گفت : نظارت بر قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا باید با برنامه ریزی و دقت بیشتری انجام شود.

فریدون حسنوند با بیان اینکه مردم قدردان زحمات بهداشت و درمان هستند افزود:شرایط فعلی می‌طلبد همه ما برای مقابله با کرونا جهادی کار کنیم.امروز در موضوع کرونا در شرایطی همانند یک سیلاب خطرناک بسر می بریم که نیازمند قاطعیت و جدیت در کار است. اجرای قانون برای مهار کرونا تحکم و قاطعیت طلب می کند.
وی گفت: اکثر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند اما اقلیتی که رعایت نمی کنند موجب گرفتاری افراد سالم شده و سبب وقوع بحران در سطح جامعه می شوند.
حسنوند با تاکید بر حمایت بیشتر از حوزه بهداشت و درمان این شهرستان گفت:تعدادی تخت به مجموعه بیمارستان اندیمشک اضافه شد ضمن اینکه دستگاه سی تی اسکن جدید هم باید در این بیمارستان نصب شود همچنین تامین دستگاه اکسیژن ساز و دیگر امکانات درمانی مورد نیاز بیمارستان اندیمشک پیگیری شده و به زودی تامین می شوند.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری انجام شده برای راه اندازی بیمارستان الوار گفت:این بیمارستان حداکثر تا شهریورماه امسال باید افتتاح شود. با راه اندازی بیمارستان الوار، این بیمارستان جوابگوی نیاز درمانی ساکنان این منطقه در زمینه کرونا خواهد بود .
وی همچنین بر غربالگری ادارات و اماکن عمومی اندیمشک برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: بدون ایجاد التهاب در جامعه باید واقعیت های مربوط به بیماری کرونا به صورت مستمر به مردم گوشزد شود.
حسنوند همچنین گفت: باید با چاپخانه هایی که با انتشار آگهی ترحیم دارای زمان و مکان سبب تجمع می شوند برخورد شود.

۱۸ شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز ونارنجی کرونا قرار دارند.

خوزستان ۲ماه است که در وضعیت قرمز کرونا بسر می برد.

منبع: ایرنا