حال بد دیگران دلیلی بر حال خوب ما نیست
حال بد دیگران دلیلی بر حال خوب ما نیست

ظاهرا حال بد دیگر نقاط کشور دلیلی شده که ما حال خرابمان را فراموش کنیم و حتی احساس خوبی هم بکنیم.

آمار فوتی های کرونا در کشور بطور‌ چشمگیر و نگران کننده ای رو به افزایش است و هر شش دقیقه یک نفر در کشور قربانی می شود اما نباید این افزایش آمار قربانیان و تعداد استان های قرمز، دلیلی بر حال خوب خوزستان تلقی شود.

به گزارش کاوش اخبار؛ در روزگاری که کرونا در کشور کنترل شد خوزستان وارد وضعیت قرمز شده بود و درصد بالایی از آمار مبتلایان و فوتی های کشور را داشت و حتی چند وقت پیش معاون کل وزارت بهداشت گفته بود که خوزستان یک سوم تعداد بستری ها و فوتی های کشور را به خود اختصاص داده است.

تکمیل ظرفیت بیمارستان های کرونایی و پر شدن تخت های Icu نیز دلیل دیگری بر حال خراب خوزستان است و حال نیز در غیاب اعلام تفکیکی آمار می توان حدس زد که با افزایش آمار قربانیان کرونا در کشور آمار فوتی های خوزستان که بالا بوده است دوباره افزایش پیدا کرده باشد.

خوزستان حدود دو ماهی می شود که قرمز و حال آن بد است اما گویا در روزهایی که گذشته حساسیت نسبت به این بیماری در استان کاهش پیدا کرده و افزایش آمار مبتلایان در کشور دلیلی شده که مطالبه ای در این زمینه در استان وجود نداشته باشد. ظاهرا حال بد دیگر نقاط کشور دلیلی شده که ما حال خرابمان را فراموش کنیم و حتی احساس خوبی هم بکنیم.

این پایین آمدن حساسیت ها و بی تفاوتی در حالی است که با افزایش آمار مبتلایان باید نگرانی از وضعیت خوزستان افزایش پیدا کند چرا که سهم بالایی از این آمار کشوری حتما متعلق به استان است و این خوزستان بوده که مدت هاست در وضعیت هشدار به سر می برد و در اعلام آمار‌ روزانه کشوری نیز یک جمله تکرای و ثابت در مورد آن مبنی بر “همچنان خوزستان قرمز است” وجود دارد.

رئیس شواری شهر تهران از لزوم قرنطینه دو هفته ای این شهر صحبت کرده و دیگر مسئولان محلی نقاط در معرض خطر کرونا نیز هر کدام به نحوی در حال درخواست و رساندن صدای خود به مرکز و ستاد ملی برای اعمال محدودیت یا جلب توجه برای دریافت کمک های مالی هستند، برخلاف خوزستان که در این روزها صدا و مطالبه ای از آن شنیده نمی شود.

حال بد دیگران را دلیلی بر حال خوب استان نکنید و شما بهتر می دانید که چه تعداد خانواده در عزای عزیزان از دست رفته شان به سوگ نشسته اند، بهتر می دانید که سیستم درمانی استان چه ضعف های دارید و کادر درمانی چگونه تحلیل رفته و خسته شده است و بهتر می دانید اگر کاری نکنید کرونا در استان کنترل نمی شود و حتی ممکن است از این هم بدتر بشود.

در حال بد استان همین بس که سرپرست مرکز بهداشت خوزستان تعداد شهرستان های قرمز استان را ۱۵ شهر اعلام کرده و گفته که ۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پر خطر هستند. همین گفته ها دلیل کافی است که کرونا را جدی تر بگیرید و ستاد ملی را متقاعد کنید که نگاه ویژه تری به استان داشته باشد، طوری نشود که دوباره کرونا در کشور کنترل شود و این تنها خوزستان باشد که قرمزی خود را نگه داشته است.