وضعیت اقتصادی کشور صادرات خوزستان را بیشتر و بهتر کرده است/ صادرکنندگان گاها در بازگشت ارز با مشکل مواجه می شوند/ بازگشایی مرز شلمچه
وضعیت اقتصادی کشور صادرات خوزستان را بیشتر و بهتر کرده است/ صادرکنندگان گاها در بازگشت ارز با مشکل مواجه می شوند/ بازگشایی مرز شلمچه

استاندار خوزستان گفت: باتوجه به تحریم های ظالمانه و سختی های موجود در این مسیر بعضا صادرکنندگان در کشورهای مقصد با مشکلات جدی مواجه می شوند بنابراین مسائل آن ها از جمله در بحث برگشت ارز که مشکلاتی داشتند باید رصد و دنبال شود.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه 18 تیرماه در حاشیه ی جلسه ی توسعه صادرات غیرنفتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز طبق روال هر ماه جلسه ی توسعه ی صادرات غیرنفتی برگزار شد و پای صحبت ها و مشکلات صادرکنندگان استان نشستیم که در جهت حل این مشکلات گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه مسائل موجود در بحث صادرات غیرنفتی بررسی شد، افزود: شرایط اقتصادی کشور مشکلات زیادی پیش آورده اما نکته ی مثبت این است که این وضعیت صادرات ما را رقابت پذیر کرده و شرایط را برای صادرات خوزستان بیشتر و بهتر کرده است، از این بابت صادر کنندگان امیدوار باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باتوجه به تحریم های ظالمانه و سختی های موجود در این مسیر بعضا صادرکنندگان در کشورهای مقصد با مشکلات جدی مواجه می شوند بنابراین مسائل آن ها از جمله در بحث برگشت ارز که مشکلاتی داشتند باید رصد و دنبال شود و علت این مسائل در جلسه ی امروز بیان شد.

شریعتی با اشاره به اینکه در این مدت علی رغم وجود بیماری کووید19 به صادرات خوزستان لطمه ی جدی وارد نشده، ادامه داد: با پیگیری های بسیاری که هم از طریق ریاست جمهوری و وزارت خارجه و هم از طریق استاندار بصره انجام دادیم مرز شلمچه از امروز بازگشایی شد و شرایط صادرات از این مرز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم که هرچه زودتر صادرات از مرز چذابه محقق شود و شرایط در این مرز نیز به حالت عادی برگردد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شرایط لازم را فراهم کردیم امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم صادرات از مرز چذابه را از سر بگیریم و جبران عقب ماندگی استان در بحث صادرات غیرنفتی که به نسبت سال گذشته داشتیم را در ادامه ی سال جبران کنیم.