هشت شهرستان وضعیت قرمز دارند و مابقی زرد و نارنجی/ بازگشایی مساجد در شهرستان های زرد/ دانشگاه علوم پزشکی پیشنهادی برای اعمال محدودیت ها ارائه نکرده است/ در حال گذر از دوران پیک بیماری هستیم
هشت شهرستان وضعیت قرمز دارند و مابقی زرد و نارنجی/ بازگشایی مساجد در شهرستان های زرد/ دانشگاه علوم پزشکی پیشنهادی برای اعمال محدودیت ها ارائه نکرده است/ در حال گذر از دوران پیک بیماری هستیم

استاندار خوزستان گفت: قرار بود اگر دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهادی برای اعمال محدودیت ها و تعطیلی ها دارد ارائه دهد تا در ستاد مبارزه با کرونای استان مورد بررسی قرار گیرد اما تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی از دانشگاه علوم پزشکی نداشته ایم.

به گزارش کاوش اخبار، غلامرضا شریعتی عصر روز شنبه 31 خرداد در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه شرایط شهرستان های استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: ما در یک شرایط پایدار هستیم، تعداد مبتلایان به کرونا، بستری ها و فوتی ها افزایش و کاهش قابل ملاحظه ای نداشته است.

شرایط خوبی نداریم

وی با اشاره به اینکه گرچه شرایط خوبی نداریم اما به نسبت گذشته وضعیت بدتر نشده است، خاطرنشان کرد: به صورت جزیی وضعیت بهتر شده و فکر می کنم که در حال گذران از پیک بیماری هستیم اما مردم همچنان خودمراقبتی داشته باشند تا سریعتر از این پیک گذر کنیم.

هشت شهرستان وضعیت قرمز دارند

استاندار خوزستان ادامه داد: هشت شهرستان استان قرمز است و مابقی زرد و نارنجی هستند.

بازگشایی مساجد در شهرستان های زرد

شریعتی در خصوص بازگشایی تشریح کرد: در شهرستان های زرد مساجد در زمان برگزاری نمازهای جماعت باز هستند.

دانشگاه علوم پزشکی پیشنهادی برای اعمال محدویت ها ارائه نکرده است

وی با بیان اینکه هفته ی آینده مجدد بررسی می کنیم و شرایط جدید را مورد ارزیابی قرار می دهیم، افزود: قرار شد اگر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با شهری محدودیت مدنظر دارد پیشنهاد دهد اما تا کنون پیشنهادی به دست ما نرسیده است.

استاندار خوزستان در خصوص پیشنهاد تعطیلی 28 روزه توسط دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی از مراجع علمی و فنی و دانشگاه علوم پزشکی نداشته ایم.

اگر لازم باشد تعطیل می کنیم

شریعتی بیان کرد: اگر اعمال محدودیت ها بنابر پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی لازم باشد این تصمیم گرفته خواهد شد اما فعلا براساس پیش بینی های اپیدمیولوژیک در حال گذر از دوران پیک بیماری هستیم و یکی دو هفته ی آینده مجدد وضعیت را بررسی می کنیم اگر این شرایط رخ داده باشد با همین رویه جلو می رویم در غیر اینصورت محدودیت ها مجدد اعمال می شوند.

وی اذعان داشت: همان طور که سلامت مردم خط قرمز ما است معیشت مردم نیز بر گردن ما است و باید حتما این موارد را با هم لحاظ کنیم.

ضرورت پایش بر ناوگان حمل و نقل عمومی

استاندار خوزستان با بیان اینکه از تجمعات و مراسمات ترحیم و عروسی جلوگیری شود، عنوان کرد: وسایل نقلیه ی عمومی باید کنترل و پایش شوند.

شریعتی افزود: زمانی که ادارات و بازارهای اصلی را در راستای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل می کنیم تجمعات در بازارهای  سنتی و غیررسمی افزایش پیدا می کند که لازم است همه ی این مسائل با هم دیده شود و تصمیم جامعی برای شهرها اتخاذ شود.