مدارس سنگی خوزستان ظرف ۲ تا ۳ سال جمع‌آوری شوند
مدارس سنگی خوزستان ظرف ۲ تا ۳ سال جمع‌آوری شوند

استاندار خوزستان گفت: باید همتی در استان ایجاد شود که مدارس سنگی خوزستان ظرف مدت ۲ تا ۳ سال جمع‌آوری شوند.

غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی است که موضوع بازماندگی از تحصیل از ۶ تا ۱۲ سال را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دادیم و همچنان به شعار سال اول که هیچ کودکی نباید از حق تحصیل خود بازبماند، پایبند هستیم.

وی افزود: این پروژه را از تیر ماه برای سال جاری شروع می‌کنیم؛ همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند چون یک موضوع دولتی، مطالبه و همچنین مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید تلاش و همت کنیم تا کودکان بازمانده از تحصیل را به کلاس‌های درس برگردانیم، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر روند نزولی داشتیم چون خیلی از آنها را شناسایی و به کلاس‌های درس برگرداندیم.

شریعتی عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس به بهره برداری رساندیم و امسال هم در همه شهرها و مناطق خصوصاً محروم با جدیت درگیر هستیم تا مراکز هنرستانی، کاردانش، مدارس آموزشی و فضای آموزشی نیازمند دانش آموزان را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مثل جمع آوری کلاس‌های کانکسی یک عزمی برای جمع آوری کلاس‌های سنگی داشته باشیم، ادامه داد: دانش آموزان عشایر و مناطق صعب العبور کلاس سنگی دارند و این موضوع هم باید در اولویت کاری باشد تا ظرف دو الی سه سال این مسئله مدیریت شود که همه مقاطع و گروه‌های دانش آموزی شهری، روستایی و عشایری شرایط یکسان آموزشی داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان با مدارس جدیدی که در حال ساخت دارد به سرانه کشور نزدیک می‌شود، گفت: همچنین دانشگاه فرهنگیان نیز طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و مدیران کل آموزش و پرورش نیز خیلی جدی حمایت کردند؛ شرایط تحصیلی و خوابگاهی برای دانشجومعلمان خوزستانی نیز متحول شد.

شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه تا سه سال آینده کمبود معلم در خوزستان به حداقل ممکن می‌رسد و به استاندار کشوری نزدیک می‌شود، خبر داد: تعداد دانشجویان از ۲۳۰ به ۶ هزار نفر افزایش پیدا کرد که گام مهم و اساسی برای حل مشکل کمبود معلم است؛ با این ظرفیت سازی طی دو سال آینده نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی امیدوارتر شدیم، خصوصاً اینکه امسال به دنبال جذب پنج هزار دانشجو معلم جدید نیز هستیم.

وی با اشاره به تخصصی بودن روش تدریس و همچنین پیچیدگی خاص آن بیان کرد: آموزش و پرورش اگر به دانشگاه فرهنگیان کمک کند در حقیقت به آینده خودش و تأمین معلم کیفی کمک می‌کند؛ افرادی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط با معلمی داشته باشند قطعاً کار تدریس برای دانش آموزان را بهتر از افراد خارج مجموعه انجام می‌دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توجه به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرهای مختلف خوزستان گفت: همه شهرستان‌ها برای کمک به آموزش و پرورش باید بسیج شوند تا کلاس‌های درس را به آمادگی برای سال تحصیلی جدید برسانند.

شریعتی یادآور شد: دی ماه سال ۹۵ طی بازدید از غیزانیه متوجه شدیم که فقط مشکل آب نداشت و حدود چهار کلاس کانکسی داشت؛ آنها در زمینه روشنایی، بهسازی، راه روستایی، برق و گاز نیز مشکلاتی داشتند.

وی با اشاره به توزیع دو میلیارد تومان تجهیزات و امکانات آموزشی به غیزانیه اضافه کرد: سال گذشته حدود دو میلیارد تومان تجهیزات به مدارس آنها اهدا و تا یک ماه آینده نیز دو مدرسه در این منطقه به بهره برداری می‌رسد؛ همه این کارها انجام می‌شود تا شرایط در غیزانیه بهبود پیدا کند هرچند طی سال‌های اخیر شرایط آموزشی آنها خیلی نسبت به گذشته متحول شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای تهیه تبلت دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند نیز چون اعتبار کشوری آن تأمین نشده بود من متعهد شدم تا هزینه سه هزار خرید تبلت تأمین شود؛ سه میلیارد تومان اعتبار برای این کار درنظر گرفته و یک و نیم میلیارد تومان هم بنیاد مستضعفان همکاری داشتند.

شریعتی با اشاره به اینکه لزوم فراهم کردن زمینه بهره مندی دانش آموزان محروم و نیازمند از شرایط تحصیلی یکسان خصوصاً در شبکه شاد تصریح کرد: سازمان‌های حمایتی باید با یک ساز و کار شفاف اقدامات لازم را برای توجه به دانش آموزان نیازمند داشته باشند و این تبلت‌های دانش آموزی نیز به دانش آموزان مستحق تعلق بگیرد.

منبع: مهر