گزارش آبی استاندار خوزستان
گزارش آبی استاندار خوزستان

استاندار خوزستان گفت: ظرف مدت 45 تا 50 روز آینده کار آبرسانی به غیزانیه تکمیل می شود و این بخش برای 20 سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار خواهد شد.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی عصر روز شنبه 24 خردادماه در حاشیه ی آیین کلنگ زنی فاز دوم پروژه ی آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه و افتتاح پروژه آبرسانی به دهستان مشرحات و هشت روستای تحت پوشش آن در محل ایستگاه تقویت فشار آب روستای صفیره اظهار کرد: پروژه ی آبرسانی به غیزانیه از صفیره به نزهه شامل 28 کیلومتر خط لوله می شود که هشت کیلومتر آن قبلا کار شده بود و 20 کیلومتر مابقی نیز شروع کرده ایم که با وجود پیمانکار کارآمد این پروژه قرار است در پنج قسمت کار انجام شود و ظرف مدت 45 تا 50 روز آینده این پروژه تکمیل شود تا بخش غیزانیه برای 20 سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: صبح امروز در راستای آبرسانی به غیزانیه در مجتمع آبرسانی شیبان تامین آب از 9 هزار متر مکعب به 17 هزار متر مکعب افزایش پیدا کرد و خط لوله ی 600 میلیمتر تا ایستگاه صفیره کار شد.

استاندار خوزستان افزود: با این کار آب به سمت ایستگاه نزهه پمپاژ می شود که منجر به تامین آب 30 روستای غیزانیه می شود که 12 روستای آن به صورت 24 ساعته و 18 روستا به صورت 10 ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار می شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: قبل از این پروژه نیز در منطقه ی حصیرآباد اهواز بودیم، منطقه ای که به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در آن از آب شرب برخوردار نبودند که اکنون با رفع موانع قانونی در شورای تامین خوزستان و با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان آبرسانی به این منطقه نیز انجام شد.

وی بیان کرد: پروژه ی آبرسانی به غیزانیه از صفیره به نزهه شامل 28 کیلومتر خط لوله می شود که هشت کیلومتر آن قبلا کار شده بود و 20 کیلومتر مابقی نیز شروع کرده ایم که با وجود پیمانکار کارآمد این پروژه قرار است در پنج جبهه کار انجام شود و ظرف مدت 45 تا 50 روز آینده کار تکمیل شود و بخش غیزانیه برای 20 سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعد از این، امروز پروژه ی آبرسانی به دهستان مشرحات را که جزو بخش غیزانیه است به بهره برداری می رسانیم که شامل هشت روستا با چهار هزار نفر جمعیت است.

شریعتی با اشاره به اینکه فاز اول پروژه ی آبرسانی به غیزانیه صبح امروز به بهره برداری رسید، اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه عصر امروز شروع شد و فاز نهایی نیز از صفیره به نزهه انجام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: آبرسانی به روستاهای رامشیر که مشترک با 33 روستای شرق غیزانیه بود و از رامهرمز تامین آب می شد را جدا کردیم و در حال حاضر کل آب شرب رامهرمز به سمت 33 روستای شرق غیزانه می رود که با این کار ضمن اینکه آبرسانی به روستاهای رامشیر بهتر انجام می شود روستاهای غیزانیه نیز از آب پایدار بهره مند خواهند شد.