توسعه شبکه آبرسانی به خیابان یک منطقه ی حصیرآباد اهواز/ تکذیب تلاقی آب و فاضلاب در برخی مناطق اهواز/ بوی بد آب ناشی از پمپاژ مستقیم از شبکه است/ عمده مشکلات آب اهواز در جنوب شهر
توسعه شبکه آبرسانی به خیابان یک منطقه ی حصیرآباد اهواز/ تکذیب تلاقی آب و فاضلاب در برخی مناطق اهواز/ بوی بد آب ناشی از پمپاژ مستقیم از شبکه است/ عمده مشکلات آب اهواز در جنوب شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: حدود هفتاد خانوار در خیابان یک منطقه ی حصیرآباد سکونت دارند که چندین سال آب پایدار نداشتند و در حال حاضر از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

به گزارش کاوش، صادق حقیقی پور عصر روز شنبه 24 خردادماه در آیین افتتاح پروژه ی اصلاح و توسعه ی شبکه ی آب خیابان یک منطقه ی حصیرآباد اهواز که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 200 متر لوله ی پلی اتیلن برای این پروژه کار شد و هفتاد کیت انشعاب خانگی استفاده شده که به تبع آن لوله هایی برای اشعابات کار شده که در مجموع اعتبار صرف شده برای این پروژه حدود 200، 300 میلیون تومان است.

وی در خصوص کیفیت آب و بوی بد آن در برخی مناطق شهر اهواز با بیان اینکه چندین نقطه در اهواز داریم که کیفیت آب پایین است و همکاران ما هم این موضوع را گزارش دادده اند، عنوان کرد: در ساعات کم فشاری یعنی ساعات پیک مصرف آب ممکن است در برخی مناطق به دلیل اینکه تمام مردم از شبکه آب مصرف می کنند خانوارها دچار افت فشار آب می شوند.

بوی بد آب به دلیل تلاقی آب و فاضلاب نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: باتوجه به اینکه سطح آب های زیرزمینی در اهواز بالا است و اکثر منازل نیز آب را از طریق پمپاژ وارد منازل می کنند ممکن است در آن ساعات کم فشاری این پمپاژ باعث شود که آب های زیرزمینی از طریق درز و ترک های موجود در محل جوش لوله ها وارد منازل شود اما بنده تکذیب می کنم که این بوی بد ناشی از فاضلاب باشد.

حقیقی پور با اشاره به اینکه تلاقی آب و فاضلاب نداریم تاکید کرد: خطوط آب و فاضلاب در خیابان ها با هم فاصله دارند و درعمق های متفاوتی در مسیرهای جدا از هم کار شده اند.

وی ادامه داد: بنابراین دلیل کیفیت پایین آب در برخی مناطق ضمن فرسودگی لوله ها پمپاژ مستقیم از شبکه توسط مردم است علی رغم اینکه ما در قانون حق این کار را نداریم که مستقیما پمپ آب به شبکه وصل کنیم و باید ابتدا مخزن آب منازل به شبکه متصل شود و بعد از مخزن پمپ آب نصب شود.

عمده مشکلات آب اهواز در جنوب شهر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: بنابراین به دلیل اینکه برخی از همشهری ها مستقیما پمپاژ را از شبکه انجام می دهند ممکن است در ساعات کم فشاری این اتفاق بیفتد که چندین دلیل نیز دارد از جمله اینکه عمده ترین منابع تولیدکننده ی آب در اهواز در شمال شهر است و تقریبا 80 درصد آب شهر از تصفیه خانه ی کیان آباد و یا تصفیه خانه ی شماره ی یک واقع در ملی راه تامین می شود که هر دو در شمال شهر هستند.

حقیقی پور خاطرنشان کرد: گله و شکایت هایی که مردم در بحث آب شرب از ما دارند بیشتر در مناطق جنوب شهر مانند مناطق پردیس، ملاشیه و عین دو است.

اصلاح شبکه ی آب در مناطق مختلف اهواز

وی در خصوص بحث اصلاح فرسودگی شبکه اذعان کرد: برنامه اصلاح شبکه ی آب را در مناطق مختلف سطح شهر اهواز داریم که مناطق را واحد بهره برداری ما اعلام می کند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در رابطه با افت فشار آب در منطقه ی پردیس گفت: پردیس جزو مناطقی است که دورترین فاصله را به منبع تامین کننده ی اصلی آب اهواز دارد و از سال های قبل ما از تصفیه خانه ی گروه ملی برای جبران افت فشار آب در این منطقه استفاده می کردیم اما بعضا یکسری مشکلاتی در کارکرد آن تصفیه خانه به وجود آمد که بنده هماهنگ می کنم در ساعت پیک مصرف حداقل دو پمپ از گروه ملی روشن شود تا این مشکل حل شود.

حقیقی پور در خصوص لایروبی مخازن آبفا افزود: لایروبی مخازن آبفا انجام شد و از پنج کلاریفایر تصفیه خانه ی شماره ی دو اهواز اکنون چهار کلاریفایر لایروبی شده و مشکل خاصیدر این زمینه نداریم و آن یکی نیز بعد از کاهش مصرف انجام می دهیم.