آبرسانی به کل بخش غیزانیه ظرف 50 روز آینده/ آبرسانی به حاشیه ی دز و قلعه سحر تا هفته ی دولت
آبرسانی به کل بخش غیزانیه ظرف 50 روز آینده/ آبرسانی به حاشیه ی دز و قلعه سحر تا هفته ی دولت

استاندار خوزستان گفت: فاز نهایی پروژه ی آبرسانی به بخش غیزانیه که از صفیره به نزهه و مابقی مناطق است ظرف مدت 50 روز آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی روز شنبه  24 خردادماه در آیین افتتاح فاز اول پروژه ی آبرسانی به غیزانیه در محل تصفیه خانه ی شهید الماسی (واقع در شهر شیبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ای را که اوایل سال 96 برای آبرسانی به بخش غیزانیه شروع کردیم امروز فاز اول آن که قسمت اصلی پروژه ی آبرسانی به غیزانیه است به بهره برداری رسید، در این پروژه حدود 59 کیلومتر خط لوله کار شده و ایستگاه های پمپاژ به طور کامل تعمیر، اصلاح، بازسازی و نوسازی شده اند.

وی افزود: امکان انتقال آب به سمت نزهه از 9 هزار متر مکعب به 17 هزارمتر مکعب آب افزایش پیدا کرد و با بازسازی و نوسازی خطوط پرت آب به حداقل رسیده است در حالی که پیش از این پروژه سه هزار متر مکعب آب به صفیره می رسید.

تامین آب 37 روستای بخش غیزانیه

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر تامین آب برای 37 روستای بخش غیزانیه مقدور شده که 12 روستا به صورت شبانه روز و 18 روستا روزانه حداقل 10 ساعت از آب شرب برخوردار هستند و هفت روستا نیز در دهستان مشرحات آبرسانی می شوند که این پروژه بعدازظهر امروز به بهره برداری می رسد.

صرف 65 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به غیزانیه

شریعتی با بیان اینکه در مجموع تا کنون بالغ بر 65 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به بخش غیزانیه و مشرحات هزینه شده، عنوان کرد: در فاز دوم این طرح قرار است آبرسانی به روستاهای شهرستان رامشیر که توسط چاه های کمتوله انجام می شد جدا شوند تا تاسیسات کمتوله تنها به روستاهای شرق اهواز که شامل 33 روستا می شوند آبرسانی کند که این کار شرایط را در آن منطقه بهتر می کند.

وی با اشاره به اینکه فاز نهایی پروژه شامل خط انتقال 28 کیلومتر از صفیره به نزهه است، ادامه داد: تاسیسات آبرسانی به نزهه را در دستور کار قرار دادیم که هشت کیلومتر از آن انجام شده و کار 6 کیلومتر دیگر چند روزی است شروع شده و اعتبار 14 کیلومتر دیگر نیز از سمت استانداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان تامین اعتبار شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: از آن جایی که با شرکت نفت معارضاتی داریم این شرکت را موظف کردیم که یکی از مسئولین خود را به صورت دائم در منطقه مستقر کند که با مسئولین شرکت آبفای روستایی در تماس باشد تا کار با سرعت پیش رود.

ساماندهی روستاهای غیزانیه در دستور کار است

شریعتی یادآور شد: به مردم قول دادیم بین 50 تا 60 روز فاز نهایی پروژه ی آبرسانی به غیزانیه را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم که این موضوع در دستور کار ما است و بعد از آن کل روستاهای غیزانیه را سامان می دهیم.

آبرسانی به حاشیه ی دز و قلعه سحر تا هفته ی دولت

وی با بیان اینکه امیدواریم خدمات دهی به مردم استان بیش از پیش صورت گیرد، اذعان داشت: حاشیه دز و قلعه سحر دهستان الهایی نیز مناطق بعدی هستند که کار آبرسانی به آن ها شروع شده و امیدواریم تا هفته ی دولت کار تکمیل شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم فاز نهایی پروژه ی آبرسانی به بخش غیزانیه که از صفیره به نزهه و مابقی مناطق است را ظرف مدت 50 روز آینده تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

شریعتی در پایان افزود: از حمایت های شرکت نفت، سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورا و شیوخ غیزانیه و همچنین از همه ی مردم این بخش که بردبارانه باعث دلگرمی ما بوده اند تشکر و قدردانی می کنم.