شیوخ غیزانیه با بزرگواری گلایه ای در خصوص وعده های محقق نشده مطرح نکردند/ در روستاهای غیزانیه اقدامات خوبی انجام شده/ مشکل آبرسانی به روستاهای این بخش ظرف یک ماه آینده مرتفع می شود/ اهالی در امنیت احشام با مشکلاتی مواجه هستند
شیوخ غیزانیه با بزرگواری گلایه ای در خصوص وعده های محقق نشده مطرح نکردند/ در روستاهای غیزانیه اقدامات خوبی انجام شده/ مشکل آبرسانی به روستاهای این بخش ظرف یک ماه آینده مرتفع می شود/ اهالی در امنیت احشام با مشکلاتی مواجه هستند

استاندار خوزستان گفت: 6 کیلومتر احداث خط لوله در فاز دوم پروژه نیاز است که ظرف 2 روز آینده کار را آغاز می کنیم، پنج کیلومتر دیگر هم احداث لوله نیاز است که ظرف هفته ی آینده کار را شروع می کنیم که البته 6 کیلومتر طبق قرار قبلی بوده اما اجرای پنج کیلومتر به تازگی تصمیم گرفته شده است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی روز جمعه (نهم خرداد) در حاشیه ی نشست با سادات، شیوخ، بزرگان و اعضای شورای بخش غیزانیه اظهار کرد: امروز یک جلسه ی صمیمانه با بزرگان، شیوخ، نخبگان و سادات بخش غیزانیه داشتیم که هم در جریان مسائل این بخش قرار گرفتیم و هم توضیحات و مباحثی در خصوص مسائل پیش آمده ی اخیر مطرح شد.

وی با بیان اینکه مردم شریف و با نجابت غیزانیه همیشه با بزرگواری مشکلات را تحمل می کنند، عنوان کرد: هر زمان با این مردم در غیزانیه مواجه شدم رفتار بزرگوارانه ای داشتند حتی اولین باری که تمام این مشکلات وجود داشت و قرار بود  آن ها را حل و فصل کنیم در بازدیدی که داشتم گلایه ای نداشتند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی از وعده هایی که قبلا داده بودم و کوتاهی در آن شده بود را بزرگان و شیوخ غیزانیه با رفتاری بزرگ منشانه در این جلسه عنوان نکردند و بنده شخصا آن وعده ها را مطرح کردم که کدامیک از آن ها محقق شده و کدامیک به تاخیر افتاده و تا کنون عملی نشده است.

شریعتی با اشاره به اینکه تلاش ما براین است که مشکل آبرسانی به غیزانیه را در دو یا سه فاز به طور کامل حل کنیم، افزود: از سال 96 ما کار آبرسانی به این بخش را شروع کردیم که به دلایلی به تعویق افتاد و امروز علت تاخیر در رسیدگی به مشکل را توضیح دادم گرچه کم و بیش در جریان آن ها بودند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طبق وعده ای که 12 اردیبهشت سال جاری دادیم یا شاید زودتر ( گفته شد ظرف 45 روز آینده مشکل آبرسانی به غیزانیه رفع خواهد شد) مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه بزرگ و مشرحات در فاز اول مرتفع می شود.

شریعتی ادامه داد: 6 کیلومتر احداث خط لوله در فاز دوم پروژه نیاز است که ظرف 2 روز آینده کار را آغاز می کنیم، پنج کیلومتر دیگر هم احداث لوله نیاز است که ظرف هفته ی آینده کار را شروع می کنیم که البته 6 کیلومتر طبق قرار قبلی بوده اما اجرای پنج کیلومتر به تازگی تصمیم گرفته شده است.

وی بیان کرد: بیش از 30 روستای دیگر این بخش مشکلاتی دارند که از چاه های رامهرمز آب می گیرند که امیدواریم ظرف یک ماه آینده مشکل تامین آب در این مناطق مرتفع شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در بحث مدارس طبق قولی که در زمستان 95 داده شد عمل کردیم و مدارس کانکسی در این بخش جمع آوری شدند همچنین بسیاری از روستاها برق نداشتند یا برق رسانی ناپایدار بود که اکنون برق رسانی پایدار شده است و روشنایی در تمام روستاها تامین شده است.

شریعتی با بیان اینکه در روستاهای بخش غیزانیه اقدامات خوبی انجام شده، اذعان کرد: کار گازرسانی شده به برخی روستاها به اتمام رسیده و در بعضی دیگر از روستاها در حال انجام است همچنین در بحث راه های روستایی 40 کیلومتر جاده کار شده است البته هنوز مشکلاتی وجود دارد که سعی می شود آن ها را بعد از مساله ی آب با اولویت در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اهالی این بخش مشکلاتی برای امنیت احشام خود دارند که دستور می دهیم شرایط بهتر شود، افزود: از حمایت مردم غیزانیه تشکر می کنم. تا کنون کارها با همکاری و همیاری اهالی به خوبی پیش رفته است و بقیه کارها را نیز انجام می دهیم.