چرا برنامه های اجرای شده این ستاد تاکنون نتیجه ای نداشته است؟ با این وضعیت، کی کرونا در استان کنترل و شرایط عادی می شود؟
چرا برنامه های اجرای شده این ستاد تاکنون نتیجه ای نداشته است؟ با این وضعیت، کی کرونا در استان کنترل و شرایط عادی می شود؟

روند افزایشی مبتلایان و تعطیلی های بدون نتیجه و فرسایشی شدن موضوع کرونا در خوزستان و مشکلات اقتصادی و معیشتی که ممکن است به واسطه این تعطیلی ها پیش بیاید؛ سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند که لازم است ستاد مدیریت کرونا در خوزستان پاسخگوی آنها باشد تا ابهامات ایجاد شده، برطرف شود.

رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از رفع محدودیت ها و بازگشایی اماکن مقدس و برگشت همه کارکنان به محل کار صحبت کرده و گفته بعید است که واکسن کرونا امسال به دست ما برسد، سخنگوی وزارت بهداشت نیز در ارائه آمار روزانه کرونا گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

به گزارش کاوش اخبار؛ در خوزستان اما وضعیت به صورت دیگری پیش می رود و قرمز است و طبق گفته سخنگوی علوم پزشکی اهواز، ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت شده اند و با توجه به عدم همکاری مردم در اجتناب از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و بازارها، پیش بینی افزایش آمار در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود و بیشتر از ۵۲۴ نفر اعلامی می شود.

در حالی از پیش بینی افزایشی آمار در روزهای آینده در خوزستان صحبت می شود که انتظار این بود با توجه به تعطیلی هفته های گذشته و محدودیت هایی که حداقل در جلسه ستاد مدیریت کرونا مطرح و روی برگه آمده بودند روند گسترش کرونا در استان کنترل و نزولی شود.

این روند افزایشی مبتلایان و تعطیلی های بدون نتیجه و فرسایشی شدن موضوع کرونا در خوزستان و مشکلات اقتصادی و معیشتی که ممکن است به واسطه این تعطیلی ها پیش بیاید؛ سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند که لازم است ستاد مدیریت کرونا در خوزستان پاسخگوی آنها باشد تا ابهامات ایجاد شده، برطرف شود.

با توجه به کنترل نسبی کرونا در کشور و عادی شدن شرایط زندگی در استان های سفید و صفر شدن تعداد فوتی های کرونا در اکثر استان ها؛ خوزستان کی به ساحل آرامش خواهد رسید و بیماری کنترل می شود؟

چرا تاکنون برنامه های اجرا شده ستاد مدیریت کرونا در استان به نتیجه ننشسته است و حتی جواب های معکوسی در کنترل بیماری داده است؟

از آنجایی که همیشه گفته اید که همکاری نکردن مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی باعث افزایش تعداد مبتلایان شده است، چه اقداماتی را برای آموزش و همراه کردن مردم متناسب با فرهنگ ویژه ای که در استان حاکم است، تدوین و اجرا کرده اید؟

آیا می دانید که کرونا در بعضی از نقاط استان از روی ناآگاهی به صورت یک انگ اجتماعی در آمده است و مردم دلایل فوت را انکار می کنند و حتی کسانی که مبتلا می شوند از ترس آنکه دیگران آنها را طرد و اذیت نکنند بیماری خود را بروز نمی دهند و برای درمان اقدام نمی کنند؟

با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان و بحران هایی مانند گرد و خاک، آیا در این زمینه تحقیقاتی کرده اید که روشن کردن کولرها تاثیری در شیوع کرونا دارد و آیا گرد و خاک ممکن است در گسترش ویروس تاثیر گذار باشد؟

از آنجایی که هنوز درمانی برای کرونا وجود ندارد در صورت تداوم افزایشی بودن آمار کرونا در استان، چه برنامه ای خواهید داشت و آیا همین برنامه های بدون نتیجه گذشته را دوباره تکرار خواهید کرد؟

در تشریح وضعیت کرونایی استان همین بس که نماینده وزیر بهداشت در امور کرونا در خوزستان به نبود تعامل فعال بین بخشی اشاره و گفته است؛ کادر درمان خوزستان بیش از توان خود وقت گذاشتند و لازم است که ناوگان بهداشتی و درمانی استان را تقویت کرد و سایر دستگاه های اجرائی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند و با تعامل بین بخشی فعالتر در مورد فاصله گذاری هوشمند و وظایف اجتماعی نهایت همکاری صورت گیرد.