شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان/ احتمال تعطیلی هفته آینده با پیش بینی سیر صعودی مبتلایان
شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان/ احتمال تعطیلی هفته آینده با پیش بینی سیر صعودی مبتلایان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان تا ۱۲ اردیبهشت خبر داد که با احتساب این مواردمبتلایان به کووید۱۹ در خوزستان به ۲۹۳۲ مورد رسید.

به گزارش کاوش، دکتر علی احسان پور روز جمعه ۱۲ اردیبهشت موارد جدید ابتلا به کروناویروس را به تفکیک شهرستان های خوزستان به شرح ذیل اعلما کرد:

اهواز: ۶۳ مورد
حمیدیه: ۷ مورد
کارون ۶ مورد
هویزه ۲ مورد
ماهشهر ۲ مورد
مسجدسلیمان ۱ مورد
باوی ۸ مورد
اندیمشک ۱ مورد
رامهرمز ۱ مورد
باغملک‌۱ مورد
امیدیه ۱ مورد
دشت آزادگان ۵ مورد
خرمشهر ۸ مورد
آبادان ۹ مورد
دزفول ۱۸ مورد
شوش ۸ مورد
بهبهان ۴ مورد
آغاجری۱ مورد
شوشتر۲ مورد
بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۲ بیمار در مراکز بیمارستانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه تاکنون ۲۳۱۱ بیمار پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ بیمار کووید ۱۹ در خوزستان جان خود را از دست دادند تا فوت شدگان به ۲۱۹ نفر افزایش یابد.

احسان پور در خصوص جلسه مشترک قرارگاه دانشگاهی کرونا در بامداد روز جمعه بیان کرد: با توجه به موج گسترده ابتلا به بیماری، دانشگاه علوم‌پزشکی بامداد روز جمعه میزبان استاندار و جمعی از مقامات ارشد استانی بود و در این جلسه کارشناسان نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی انفجار بیماری در روزهای آتی در صورت تداوم وضع فعلی که در جامعه شاهده آن هستیم، احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی تری در سطح استان مطرح شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در این جلسه راهکارهای عملیاتی جدیدی نیز برای افزایش خدمات بهداشتی و درمانی مطرح و برای اجرا در سطح استان ابلاغ شد. افزایش تختهای درنظر گرفته برای بیماران، تجهیز بیشتر مراکز، به کارگیری بیشتر نیروهای درمانی و ظرفیت سازیهای جدید، در کنار مساعدتهایی که از سوی ارگانهای مختلف ارایه شد، از جمله این موارد بود