پایداری تولید گندم در کشور/ توزیع ذرت مرغداران سرعت می‌گیرد
پایداری تولید گندم در کشور/ توزیع ذرت مرغداران سرعت می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کشور در بحث دانه ذرت به حد کافی است، گفت: از این هفته با سرعت بسیار زیاد و به صورت مویرگی دانه ذرت به مرغداری ها فرستاده خواهد شد.

کاظم خاوازی امروز، ۹ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) در شهرستان ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مدیون تلاش های همه کشاورزان، تولیدکنندگان و بهره برداران حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به هدف سفر خود به خوزستان، افزود: هدف از این سفر و بازدید، دغدغه هایی بود که تولیدکنندگان مرغ در زمینه تامین دانه ذرت داشتند. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه از قبل صورت گرفته است امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر بسیار زیادی دانه ذرت هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ذخایر و موجودی ذرت به حدی بسیار زیاد است که می تواند همه ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند و از این هفته با سرعت بسیار زیاد و به صورت مویرگی دانه ذرت به مرغداری ها فرستاده خواهد شد.

خاوازی ادامه داد: ذخایر استراتژیک کشور در بحث دانه ذرت به حد کافی است و به صورت مویرگی در حال تزریق ذرت به مرغداران هستیم و امیدواریم بتوانیم نگرانی و دغدغه تولیدکنندگان مرغ را در این زمینه برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: بازدید انجام گرفته از بندر امام خمینی به این منظور انجام شد تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد آن را مرتفع کنیم تا دانه های ذرت با سرعت بیشتری به تولیدکنندگان مرغ در کشور برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: خوزستان یکی از استان های مهم کشور در زمینه تولید گندم است و در این راستا از مزارع استان بازدید خواهم کرد زیرا رشد بسیار خوبی در تولید استان خوزستان وجود داشته است.

خاوازی با بیان اینکه به پایداری تولید گندم در کشور دست پیدا کرده ایم، اظهار کرد: امسال بهره برداران حوزه کشاورزی حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم در اختیار دولت می گذارند و در این زمینه پیش بینی می کنیم که حدود ۱۴ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم. در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که به تولید بیش از ۱۴.۵ میلیون تن گندم برسیم.

منبع: ایسنا