جان‌باختگان بیماری کرونا از ۱۵۸ هزار نفر عبور کرد
جان‌باختگان بیماری کرونا از ۱۵۸ هزار نفر عبور کرد

 شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در حالی همچنان در سراسر جهان ادامه دارد که تعداد جان باختگان بر اثر این بیماری از ۱۵۸ هزار نفر و مبتلایان از دو میلیون و سیصدهزار نفر فراتر رفته است.

آخرین آمارها تا صبح روز شنبه از ابتلای بیش از دو میلیون و ۲۵۲ هزار نفر در کشورهای مختلف جهان به ویروس جدید کرونا حکایت داشت و افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ژاپن این نگرانی را پدید آورده است که نظام درمانی این کشور نتواند به وضع همه بیماران رسیدگی کند. این در حالی است که شمار جان باختگان در ایالت کالیفرنیای آمریکا روز جمعه از هزار نفر فراتر رفت.تاکنون حدود ۳۷ هزار نفر در ایالت متحده بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد که ۵۴۰ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا ظرف شبانه روز گذشته جان خود را در این ایالت از دست دادند. فرماندار نیویورک با این حال از سیر نزولی آمار افراد بستری شده به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» ابراز خرسندی کرد. تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در ایالت نیویورک بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسید. آمارها نشان می دهد که تاکنون تست کرونای ۷۰۰۶۶۴ نفر در ایالات متحده مثبت بوده است. از این تعداد ۳۶۷۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند. ایالت پرجمعیت نیویورک همچنان با بیش از ۲۲۹ هزار مبتلا به بیماری «کووید ۱۹»، کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا است.

کرونا در بریتانیا؛ ۸۸۸ بیمار دیگر جان باختند
مقامات بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در بریتانیا به ۱۵۴۶۴ نفر رسید.

اسپانیا
به گزارش سی ان ان، دولت اسپانیا گفت که پلیس این کشور بیش از 80،000 مورد برای محافظت از قربانیان خشونت جنسیی در ماه اول تعطیل ثبت کرده است. براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط وزارت کشور ، پلیس ملی و گارد مدنی در طول 83 روز اول تعطیل در سراسر کشور ، 83،341 مداخله نظارتی و حفاظتی به درخواست قربانیان خشونت جنسی انجام داده اند که این افزایش 25 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 2019 نشان می دهد. براساس آمارهای رسمی که روز شنبه توسط وزارت بهداشت صادر شد ، بیش از 20,043 نفر اکنون در اسپانیا بر اثر ابتلا به کرونا باخته اند. 41 تن نیز طی روز گذشته تا کنون جان باخته اند. در کل اسپانیا 191,726 مبتلا دارد.

کرونا در سوئیس؛ شمار قربانیان از ۱۱۰۰ نفر فراتر رفت
مقامات سوئیس اعلام کردند که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۱۱۱۱ نفر رسیده است. تعداد افرادی که تاکنون تست کرونای آنها در سوئیس مثبت اعلام شده است نیز ۲۷۴۰۴ نفر است

تعداد جان باختگان در اندونزی به ۵۳۵ نفر رسید
وزارت بهداشت اندونزی روز شنبه اعلام کرد که با مرگ ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در اندونزی به ۵۳۵ نفر رسیده است. به گفته مسئولان وزارت بهداشت اندونزی ۳۲۵ مورد جدید ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا نیز در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در اندونزی به ۶۲۴۸ نفر رسید.اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود.

ثبت نزدیک به ۵ هزار مورد ابتلای جدید در روسیه
مقامات روسیه اعلام کردند که ۴۷۸۵ نفر دیگر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.
به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید. از این تعداد تاکنون ۳۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند. کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در روسیه شهر ۱۲ میلیون نفری مسکو است.

افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا در سنگاپور
وزارت بهداشت سنگاپور روز شنبه از ثبت ۹۴۲ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» خبر داد.
به این ترتیب موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در سنگاپور به ۵۹۹۲ مورد رسید. اکثر مبتلایان جدید را کارگران مهاجر در سنگاپور تشکیل می دهند.ثبت ۹۴۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در سنگاپور از زمان آغاز شیوع این ویروس تاکنون بی سابقه محسوب می شود.

کرونا جان ۶۴۲ بیمار را طی ۲۴ ساعت در فرانسه گرفت
وزارت بهداشت فرانسه شامگاه شنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در فرانسه به ۱۹۳۲۳ نفر رسید.
بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه ۱۱۸۴۲ نفر از قربانیان در بیمارستان ها جان خود را از دست دادند. این در حالی است که ۷۴۸۱ نفر نیز در خانه های سالمندان جان باختند. به گفته مسئولان فرانسوی بیش از ۳۵ هزار نفر نیز پس از بهبود از بیمارستان مرخص شده اند.

برپایی بیمارستان صحرایی ۳ هزار تختخوابی در دبی
مقامات امارات عربی متحده روز شنبه اعلام کردند که برای افزایش آمادگی در برابر رشد احتمالی شمار بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا یک بیمارستان سه هزار تختخوابی در دبی برپا می کنند. محل این بیمارستان صحرایی مرکز تجارت جهانی در دبی خواهد بود. دولت امارات عربی متحده بر لزوم استفاده از همه «منابع و زیرساخت ها» برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» تاکید کرده است.


جدول سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

منبع: بهارنیوز