توضیحات معاون امنیتی استاندار خوزستان در واکنش به درخواست شهردار اهواز
توضیحات معاون امنیتی استاندار خوزستان در واکنش به درخواست شهردار اهواز

معاون امنیتی استانداری خوزستان در واکنش به اظهارات شهردار اهواز مبنی بر قرنطینه شدن اهواز، گفت: پیوستگی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های قرارگاه مقابله با کرونا نباید با اظهارنظرهای شتاب‌زده مورد لطمه قرار بگیرد.

حبیب الله آصفی اظهارداشت: در شرایط موجود باید توجه داشت که هر مسئولی در حوزه وظایف کاری خود اظهارنظر کند و باید اجازه داد در راستای سلامت روانی شهروندان از تعداد سخنگوها کاسته شود.

وی ادامه داد: برابر تصمیم قرارگاه کنترل و مقابله با ویروس کرونا، در زمینه های بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز سخنگو قرار گرفته و در جایگاه بالاتر استاندار خوزستان به عنوان رئیس این قرارگاه در خصوص دیگر زمینه‌های مرتبط سخنگو است.

معاون امنیتی استانداری خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در خصوص جلوگیری از ورود مسافران و یا قرنطینه استان برنامه ریزی داشته باشد، گفت: تصمیمات و اخبار به صورت فوری در این قرارگاه مورد بررسی قرار می گیرد و تاکنون در این رابطه تصمیمی اتخاذ نشده است.

آصفی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم بحران جاری را به خوبی کنترل کنیم و در این راستا نیاز است همه دستگاه های اجرایی و مسئول به وظایف خود توجه داشته باشند.

وی همچنین از مردم خواست به توصیه ها و تذکرات اداری و بهداشتی با جدیت توجه کنند و یادآور شد: ویروس کرونا بیماری سخت و تلخی است که تلفاتی را هم به همراه دارد که باعث آسیب به ارکان سلامت خانوارها می شود اما نباید با ایجاد تنش های روحی، شرایط را برای مردم دشوارتر کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷ نفر افزایش یافته و آمار جان باختگان به ۱۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا