استاندار خوزستان:غفلت در روند مقابله با کرونا می تواند بحران ساز شود
استاندار خوزستان:غفلت در روند مقابله با کرونا می تواند بحران ساز شود

استاندار خوزستان گفت: یک لحظه غفلت در ادامه روند مقابله با ویروس کرونا می تواند این مساله را از کنترل خارج کند و شرایط نسبتا پایدار را به یک شرایط بحرانی تبدیل کند.

غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در قرارگاه کنترل و مقابله با ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: مساله مقابله با ویروس کرونا باید به صورت هوشمندانه مدیریت و ادامه پیدا کند تا خطر کمتری مردم و فرزندان ما را تهدید کند.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که برای مقابله با کرونا در سطح استان صورت گرفته خوشبختانه وضعیت بهتر شده است اما همچنان نیاز داریم این اقدامات در هفته آتی نیز با شدت و جدیت بیشتر انجام شود چراکه این هفته نیز هفته حاد و سختی است و نباید اجازه بدهیم که این وضعیت به بحران برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت ها و اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی سطح استان، پزشکان، پرستاران و کادر درمان به ویژه در بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: دستگاه قضایی استان، شهرداران، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، هلال احمر و …دست به دست هم دادند تا از سرایت ویروس جلوگیری کنند.

شیوخ و معتمدین برای مقابله با کرونا وارد میدان شوند

وی توضیح داد: یکی دیگر از روشهای بسیار مهم در زمینه مقابله با این بیماری استفاده از ظرفیت جامعه هدف است و در این مسیر از شیوخ، معتمدین، بزرگان، متولیان مذهبی خواسته شود که در خانه بمانند، به عنوان مثال عروسی های سنتی در تالار برگزار نمی شود لذا از این کار پرهیز شود.

شریعتی با تاکید بر خودداری از شکل گیری اجتماع در هر قالبی توضیح داد: مردم تردد های خانوادگی را به حداقل برسانند و صرفا جهت انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند، هنوز بخشی از جامعه آنطور که شاید و باید خطر را درک نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید فعالانه برای مقابله با کرونا ورود کنیم و اوضاع تحت کنترل ما باشد و از این مسیر کار را هدایت کنیم، که تاکنون شرایط استان همین گونه بوده و ابتکار عمل دست استان بوده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: مبادی ورودی و خروجی همچنان باید کنترل شود و اگر بیمار مشکوکی پایش شد براساس دستورالعمل وزارت بهداشت قرنطینه شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پشتیبانی و تامین ذیل قرارگاه مقابله با کرونا گفت: این کمیته با ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان تشکیل شود و در حوزه مقابله با کرونا پشتیبانی کامل را انجام دهد

ضرورت مدیریت توزیع لوازم مقابله با کرونا

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به منسجم نبودن توزیع لوازم مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با مدیریت توزیع می توانیم علاوه بر پوشش نیازهای استان به استان های دیگر نیز کمک کنیم.

کیامرث حاجی زاده افزود: برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی بسیج خوبی صورت گرفته است و از شهرداری اهواز شروع شد و در دیگر شهرستان ها نیز علاوه بر امکانات موجود با استفاده از 18دستگاه ماشین شستشوی چند منظوره و مه پاش در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای تامین آب ژاوال تمهیداتی اندیشیده شده و سهمیه همه فرمانداران مشخص شده و نامه نگاری آن انجام شده تا آب ژاوال مورد نیاز در اختیار فرمانداران قرار گیرد علاوه بر فرمانداران برخی کارخانجات و بیمارستان ها نیز درخواست آب ژاوال داشتند که در اختیارشان قرار داده شد.

وی ادامه داد: کوچه ها و خیابان های فرعی که امکان ضدعفونی با ماشین آلات شهرداریچ وجود ندارد گروه های جهادی سپاه و طلاب در حال ضدعفونی هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: با توجه به ذخیره ماسکی که در انبارهای مدیریت بحران برای مقابله با گرد و غبار داشتیم تا کنون بیش از 30 هزار ماسک در میان دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانهای توزیع شده است و بیش از 15هزار ماسک دیگر نیز به دستگاه های خدمات رسان داده شده است.

منبع: ایرنا