کرونا قلیانی های اهواز را کم کرده است؛ جمع نه
کرونا قلیانی های اهواز را کم کرده است؛ جمع نه

بازدیدهای میدانی خبرنگار کاوش نشان می دهد که از مراکز عرضه کننده ی قلیان در اماکن عمومی شهر به خصوص بلوار ساحلی غربی اهواز به شدت کاسته شده و قهوه خانه های منطقه ی زویه اهواز نیز که از مراکز عرضه کننده ی قلیان بودند تعطیل شده اند اما همچنان تعدادی از این مراکز در بلوار ساحلی شرقی اهواز بساط خود را پهن می کنند.

به گفته ی مسئولان حوزه ی بهداشت و درمان از جمله سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کرونا قدرت انتشار بیشتری از آنفلوآنزا دارد بنابراین برای مهار آن در مرحله ی اول لزوم انجام اقدامات پیشگیری مهمتر از راهکارها و ارائه خدمات درمانی پس از مبتلا شدن است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ با شیوع این ویروس مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی خوزستان تا ۱۴ اسفندماه تعطیل شدند همچنین فعالیت تالارها ، برنامه های مذهبی و ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شدند.

مراکز عرضه قلیان با توجه به گستردگی و استقبالی که از آنها می شود یکی دیگر از مواردی بود که می توانست در شیوع کرونا نقش ویژه ای داشته باشد و لزوم جمع آوری آنها برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری بوده است.

این خطر در حالی بود که طی سال های اخیر علی رغم اعتراضاتی که شهروندان نسبت به گسترش قلیانی ها در مراکز عمومی شهر اهواز داشته اند اقدامی برای جمع آوری آن ها نشد اما بالاخره با شیوع بیماری کووید ۱۹ ( کرونا ویروس جدید) و ترس و نگرانی از انتقال این ویروس توسط مراکز عرضه کننده قلیان و قهوه خانه ها، جمع آوری و محدودیت برای فعالیت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

بازدیدهای میدانی خبرنگار کاوش نشان می دهد که از تعداد این مراکز در اماکن عمومی شهر به خصوص بلوار ساحلی غربی اهواز به شدت کاسته شده و قهوه خانه های منطقه ی زویه اهواز نیز که از مراکز عرضه کننده ی قلیان بودند تعطیل شده اند اما همچنان تعدادی از این مراکز در بلوار ساحلی شرقی اهواز بساط خود را پهن می کنند.

بنابراین باتوجه به شیوع این ویروس در خوزستان و مبتلا شدن سه نفر و فوت یک نفر براثر بیماری کووید ۱۹ در استان( براساس آخرین آمار ارائه شده)، ضروری است تا برای کنترل شیوع و جلوگیری از مبتلاشدن گسترده شهروندان تعداد باقی مانده نیز جمع آوری شوند تا در این شرایط حداقل کمی از اضطراب و هراس مردم کاسته شود.