تایید یا تکذیب نمی کنیم؛ این است وضعیت کرونایی ما
تایید یا تکذیب نمی کنیم؛ این است وضعیت کرونایی ما

به نظر می رسد آن چیزی که کرونا را ترسناکتر کرده است نحوه اطلاع رسانی کرونا است و می طلبد بیان واقعیت های این ویروس از آفلاین به صورت آنلاین تغییر وضعیت دهد تا مردم در کم و کیف وضعیت موجود قرار بگیرند.

صبح امروز یک خبر منتشر شد که تست کرونای ۱۸ بیمار در بیمارستان امام خمینی اهواز مثبت اعلام شد و همزمان با این خبر، ادعاهای دیگری از سوی رسانه های محلی مطرح شد که در فلان شهر این تعداد به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، شایعه پراکنی و شنیده ها جزء لاینفک چنین مسائلی است و مردمی که ترس زندگی آنها را گرفته است و تشنه یک خبر خوب یا شنیدن آمار وضعیت موجود هستند که ببینند کرونا چقدر به آنها نزدیک شده است، با هر خبری دلهره های کرونایی آنها بیشتر می شود.

هرچند که گویا یک ستاد برای اطلاع رسانی تشکیل شده است اما در چنین مواردی باید یک ستاد اطلاع رسانی واقعی با یک سخنگوی فعال باشد تا با رصد فضای رسانه ها و شبکه های مجازی واقعیت ها را به جامعه منعکس کند و در ارتباط مستقیم با رسانه ها باشد نه اینکه در این شرایط بحرانی تنها به این جمله بسنده کنند که نمی توانیم آمار مطرح شده را تایید یا تکذیب کنیم.

ظاهرا یک قانون اعلام نشده در بیان آمار کرونا وجود دارد که در آن در یک ساعت خاص هر روز از طریق علوم پزشکی با حضور رسانه های محدودی، آمار مبتلایان به کرونا اعلام شود و در ساعت های دیگر خبر رسمی به بیرون مخابره نشود.

اینکه در طول ۲۴ ساعت هیچ تایید یا تکذیبی از سوی مراجع رسمی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا صورت نمی گیرد و تنها یکبار در روز از طریق یک کانال ثابت؛ آمار منتشر می شود و در این بازه زمانی هم آمار مثبت شدن تست کرونا و اعلام فوتی ها، دو برابر و بیشتر می شود به جز افزایش بار روانی که اثرات مخرب آن از کرونا هم بیشتر است، نخواهد بود.

به نظر می رسد آن چیزی که کرونا را ترسناکتر کرده است نحوه اطلاع رسانی کرونا است و می طلبد بیان واقعیت های این ویروس از آفلاین به صورت آنلاین تغییر وضعیت دهد تا مردم در کم و کیف وضعیت موجود قرار بگیرند نه اینکه بگوییم نمی توان آمار مطرح شده را تایید یا تکذیب کنیم و از زیر بار مسئولیت در این شرایط بحرانی شانه خالی کرد.