شرایط نگران‌کننده دو گرم‌خانه تهران در مواجهه با کرونا/ نمی‌دانیم با مراجعه معتادان متجاهر چه کنیم!
شرایط نگران‌کننده دو گرم‌خانه تهران در مواجهه با کرونا/ نمی‌دانیم با مراجعه معتادان متجاهر چه کنیم!

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شرایط نگران کننده دو گرم‌خانه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

سید مالک حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مددسراهای شهر تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر شرایطمان پایدار است یعنی در گرم‌خانه‌ها هر روز تقریبا دو تا سه بار ضدعفونی انجام می‌شود و سطوح را از محل خوابگاه‌شان مثل دستگیره‌های در تا محل‌های تماس مثل میز ناهارخوری را ضدعفونی می‌کنیم و مرتب وضعیت پایش می‌شود.

او ادامه داد: در خاورشهر و لویزان که شرایط نگران کننده‌ای دارد بر اساس دستورالعمل‌هایی که با همکاری وزارت بهداشت تنظیم کردیم عمل می‌کنیم. در آنجا افرادی هستند که به شدت آسیب پذیرند و بیماری‌های زمینه‌ای چون هپاتیت و ایدز دارند که سیستم ایمنی‌شان به شدت تحلیل می‌رود.

مالک حسینی با بیان اینکه بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد مددجوها از پوشک بهداشتی استفاده می‌کنند، گفت: این افراد توان کنترل مسائل روزانه شخصی‌شان را ندارند چه برسد به اینکه با بیماری کرونا بخواهند دست و پنجه نرم کنند.

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: از فرمانداری برای نگهداری این افراد درخواست کردیم که در همان مددسراها قرنطینه شوند. شرایط خاصی است که وزارت بهداشت باید نظر دهد.

مالک حسینی اضافه کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ موردی نداشتیم ولی به شدت مراقبت می‌کنیم. نگرانی‌مان این است که در صورت مشاهده مورد و موضوع قرنطینه کردن چون برخی از افراد درگیر اعتیاد هستند باید از همین الان برای مصرف کنترل شده این افراد فکری کرد و نسبت به این موضوع هم داریم رایزنی می‌کنیم تا مجوزهای لازم را بدهند.

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجوها آموزش‌پذیری بالایی نداشته و نسبت به رعایت بهداشت چندان شرایط مناسبی ندارند و همیشه در معرض خطر هستند، گفت: همکاران خودمان هم در این زمینه مشکل دارند و خط مقدم ارتباط‌گیری با این افراد هستند که باید برای آن‌ها هم فکری کرد.

او همچنین در واکنش به اظهار نظر مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر که اعلام کرده بود که از پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: این موضوع از یک جهت می تواند کنترل‌کننده باشد و اتفاق خوبی باشد و از طرف دیگر اگر این افراد به گرم خانه‌ها مراجعه کنند برایمان چالش‌های خیلی جدی ایجاد می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین