استانداری خوزستان مناظره انتخاباتی دانشگاه شهید چمران اهواز را لغو کرد
استانداری خوزستان مناظره انتخاباتی دانشگاه شهید چمران اهواز را لغو کرد

استانداری خوزستان به بهانه جلوگیری از استفاده از امکانات بیت المال مانع برگزاری مناظره انتخاباتی در دانشگاه شهید چمران اهواز شد.

قرار بود ظهر امروز مناظره‌ انتخاباتی با حضور چهار نامزد انتخابات مجلس برگزار شود اما دقیقا زمانی که مدعوین و مهمانان در دانشگاه حاضر شدند معاونت فرهنگی دانشگاه به دلیل نامه‌ای که از استانداری خوزستان مبنی بر عدم برگزاری مناظره دریافت کرده بود مانع ورود آن‌ها به سالن محل برگزاری شد که با اعتراض دانشجویان مواجه شد.

اما علت این ماجرا چیست؟

علی سردابی مسؤول مطالبه گری بسیج دانشجویی شهید چمران در این رابطه اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری در انتخابات است و همانطور که می‌دانید اکنون برخی اتفاقات در کشور مشارکت مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: به همین دلیل در جهت بالا بردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصمیم به برگزاری مناظره گرفتیم ضمن اینکه برگزاری مناظره در دانشگاه‌های کل کشور معمول و طبق آئین نامه وزارت علوم قانونی است.

مسؤول مطالبه گری بسیج دانشجویی شهید چمران با اشاره به ممانعت استانداری از برگزاری مناظره گفت: این در حالی است که استانداری موظف است مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند و برای این موضوع بودجه دارد اما از برگزاری مناظره جلوگیری کرد.

سردابی افزود: علت ممانعت از برگزاری مناظره این است که گفته‌اند: دانشجویان نباید از امکانات بیت المال برای انتخابات استفاده کنند در حالی که این مناظره است و تبلیغات انتخاباتی نیست و وزارت علوم به صراحت قانونی بودن مناظره را تایید کرده است.

طی روزهای گذشته دانشگاه‌های پیام نور و نفت مناظره انتخاباتی برگزار کرده بودند.

منبع: فارس