هر لحظه ممکن است در حصیرآباد حادثه ای رخ دهد/ نگران هستیم
هر لحظه ممکن است در حصیرآباد حادثه ای رخ دهد/ نگران هستیم

فرماندار اهواز با بیان اینکه حصیرآباد یکی از نقاط قدیمی شهر است، گفت: هر آن احتمال می دهیم حادثه ای در آن جا رخ دهد و نگران جان ساکنان این منطقه هستیم.

به گزارش کاوش، جمال عالمی نیسی شامگاه چهارشنبه ( ۲ بهمن ماه) در شبکه استانی در خصوص جابه جایی منازل در معرض خطر و بافت های فرسوده کلانشهر اهواز توضیحاتی داد که برگزیده ای از سخنان وی در زیر آمده است:

برای خیابان فرعی یکم حصیرآباد کارگروهی از دی ماه امسال تشکیل شده تا کار جابه جایی ۷۶ منزل انجام شود.

ساکنان مناطق پرخطر باید به جای زندگی در آلونک فرسوده که خطر ریزش کوه، سنگ و امکان تلفات وجود  دارد (کما اینکه این حوادث نیز پیش آمده) برای انتقال به شهر رامین داوطلب شوند و مالک خانه ای ساز شوند.

امکان سروسامان دادن و بهسازی این مناطق وجود ندارد و تنها راه جابه جایی است

از زمانی که بنده به عنوان فرماندار اهواز منصوب شدم( حدود ۱٫۵ سال پیش) اقداماتی در بحث فاضلاب مناطق شده است، بعضا مشکلاتی که در نقاط برخوردار یا مرکز شهر مانند شهید ادهم داریم بیشتر از نقاط حاشیه نشین است.

برای جلوگیری از ایجاد حادثه در منطقه حصیرآباد ساکنانی که برای جابه جایی به شهر رامین داوطلب هستند به این شهر منتقل می شوند و افرادی که تمایل به سکونت در شهر رامین ندارند حسب مساحت ملک آن ها با دریافت حداکثر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجاره خانه می توانند در سایر نقاط  شهر سکونت کنند.

شهر رامین شهر جدیدی است و مشکلات خاص خود را دارد که انکار شدنی نیست. حمل و نقل این شهر را به شهرداری واگذار کرده ایم و قرار است ۲ دستگاه مینی بوس بطور مستمر و رایگان برای یکسال جهت تردد ساکنان شهر رامین اختصاص داده شود.

برای اشتغال ساکنان شهر رامین برنامه ریزی نشده

برای اشتغال ساکنان این شهر برنامه ریزی نشده زیرا ایجاد شغل برای چنین منطقه ای سخت است اما تعدادی از افرادی که از منبع آب در شهر رامین مستقر شدند در کارهای خدمات شهری رامین مانند مسافرکشی و توزیع موادغذایی به کار گرفته شده اند.

پناهی فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

برای حل مشکلات منبع آب و حصیراباد برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی در نظر گرفته شده است، برای کوتاه مدت مطابق تصمیم گرفته شده ساکنان مناطق پرخطر در شهر رامین اسکان داده خواهند شد.

۸۱۱ خانه ی در پهنه ی خطر منبع آب با اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان به سپیدار منتقل خواهند شد و کار اجرایی آن در ایام دهه فجر امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی خواهد شد که عملیات اجرایی آن ۲ سال زمان خواهد برد.

برای ساکنان واقع در پهنه خطر منبع آب امکان صدور سند مالکیت وجود ندارد و تنها براساس طرح تفضیلی برای سایر منازل مسکونی این منطقه در صورت سکونت قبل از سال ۸۳ امکان صدور سند وجود دارد.

سعیدی نیا، قائم مقام شهرداری اهواز:

تاکنون ۱۵ خانوار از ساکنان مناطق پرخطر به شهر رامین منتقل شده اند، در مرحله ی بعدی ۲۰ خانوار داوطلب جابه جا می شوند و این آمادگی را داریم که تسهیلات این جابه جایی را از شنبه ی هفته ی آینده پرداخت کنیم. این خانوارها برای دریافت مبالغ به شهرداری منطقه ۷ مراجعه کنند.